CeBIT 2012
A hannoveri helyszínen több mint hetven ország 4500 kiállítója jelent meg március 6. és 10. között, ami az előző évekhez képest némi növekedést mutat. A gondolati frissítéshez kapcsolódva a szervezők tematikus felosztásban igyekeztek megnyerni a látogatókat: a „pro” a vállalati IT megoldásokra fókuszált, a „lab” területén a kutatás és az innováció játszott főszerepet, a „gov” az állami szektor, az e-kormányzat témáját boncolgatta, a „life” pedig a digitális életmód iránt érdeklődőket várta. Ez utóbbi két csoportra osztottan az üzleti és a szórakoztató megoldásokat mutatta be, a játéklehetőségekkel tagadhatatlanul az ifjakat megcélozva.
Természetesen jelen voltak olyan nagyvállalatok, mint az IBM, egyebek között a Smarter Planet programmal, a Microsoft a Windows 8-ra épített; néhányan pedig több szekcióban mutatták be sokszínű választékukat.
Nem meglepő módon a nagyok alá épülő kisebb szoftver-hardver megoldásokat kínáló cégek is megjelentek, akiket konkrét másolással ugyan nem lehet vádolni, de figyelemre méltó a megszokott márkanevek rendszereihez való kapcsolódásuk intenzitása.
Ami igazi ínyencség – itt az ideje valóban hozzászokni –, az a Golden Mall nevű bevásárlóutcaszerűen működő kínai piac. Egyszerűbben nem lehet leírni a jelenséget, aki járt már kínai piacon vagy hasonlóan kiépített ázsiai áruházban, sejtheti, miről van szó: sok kis feltörekvő kínai cég, a híres brandek termékeihez megszólalásig hasonlító készülékeket kínál…
Számos magyar fejlesztés képviselte a magyar színeket mintegy 42 négyzetméteren; a Nemzeti Tankönyvkiadó kiterjesztett valóságra épülő oktatási szoftvere, a TeachAR – 3D World pedig elnyerte a European Seal of e-Excellence díjat. •