2016. április: jegyzet, portré, disszemináció, tudomány, agykutatás, mikroszkópia, innováció, anyagtudomány, agrárium, közlekedés, zöldkörnyezet, kiállítás/konferencia, it
2016. április 6.

Szerző:
S. K.

Fotó:
Hermesz Gábor, Barna Ferenc

Folyamatban lévő és várható munkák

A Vasútvill Kft. 2015-ben megkezdett, és máig folyamatban lévő, 2016. évi szerződött, illetve várható munkái a megbízható, eredményes munkavégzésnek is köszönhetőek, és lehetőséget jelentenek a folyamatos fejlődésre.


A tavalyi év munkái jelentős kapacitáslekötést igényeltek, és ez nagy feladat elé állította a társaságot. A feladatok viszonylagosan nagy száma, volumene, illetve területi elhelyezkedése nagyfokú rugalmasságot és fegyelmezett munkavégzést követelt meg valamennyi dolgozótól.
A munkák gerincét 2015-ben is a hazánkban zajló vasúti rekonstrukciós munkák villamos felsővezetéki berendezéseinek átépítésével kapcsolatos feladatok alkották. Ezek közül is kiemelkedett a 120-as vonali Gyoma–Békéscsaba vasútvonalon, Békéscsaba állomáson, a 30-as vonali Lepsény–Szántód-Kőröshegy vonalszakaszon és Székesfehérvár állomáson végzett tevékenység, amely több „síkon”: tervezés, felsővezeték-átépítés, térvilágítás, energiaellátás, oszloptranszformátorok telepítése folyt vagy folyik, mind ez idáig sikerrel. Békéscsaba állomáson a befejezéséhez közeledő beruházás valamennyi csúszása a felsővezeték-átalakítási munkáknál jelentkezett, csökkentve azok átfutási idejét.

Komoly feladat volt a 80-as számú vasútvonalon végzett átalakítási munka, amellyel egy időben járműdiagnosztikai berendezés tartószerkezet-kiépítését is elvégeztük. A munkák nehézségét elsősorban az üzem alatti átépítés miatti nagymértékű akadályoztatás rendkívül nagy járulékos költségei jelentették. A munkák eredményes teljesítése nagyfokú szakmai hozzáértést, elkötelezettséget, együttműködést igényelt a terület irányítását, ellenőrzését végző valamennyi, a projektben részt vevő szakembertől.
A rekonstrukciókon kívül új építési feladataink is adódtak. Ilyenek a GYSEV 16-os vonalán végzett villamosítás, melynek keretében Jánossomorja állomáson, Jánossomorja–Mosonszolnok vonalon, Mosonszolnok, valamint Hegyeshalom állomásokon végeztünk villamosítási munkákat.

A villamos felsővezetéki berendezésekkel kapcsolatos munkáink közül kiemelkedik a Jánossomorja–Mosonszolnok–Hegyeshalom–Rajka-országhatár közötti optikai kábel megépítése, melyet a GYSEV KÖFI berendezés telepítéséhez szereltünk fel. A GYSEV részére Szombathelyen, Vépen, Csornán és Vasegerszegen oszloptranszformátorokat telepítettünk. Oszloptranszformátorokat telepítettünk Békéscsabán is, ahol a felsővezeték energia távvezérlés keretében optikaikábel-telepítési munkákat végeztünk a betápláló fázishatárnál.

Központi telephelyünkön lévő műhelyrészlegünkben tavaly jelentős gyártási feladatokat is végeztünk. A MÁV és a GYSEV megrendeléseire nagyvasúti felsővezetéki szakanyagokat gyártottunk, szállítottunk, biztosítva ezzel a vasútvállalatok zavarmentes üzemeltetési feladatainak ellátását.

Idén folytatódnak Székesfehérvár állomás átépítésével kapcsolatos munkáink. Jelentős munkákra került sor az állomás új utasforgalmi területeinél lévő, illetve annak a végpont felé eső részének új felsővezetéki berendezésének telepítésénél.

Csúcspontjához érkezett az energiaellátással kapcsolatos feladatok sokasága. Az új, 10/0,4 kilovoltos transzformátorok telepítésével és üzembe helyezésével az állomás 0,4 kilovoltos energiaellátása több – gazdaságossági, karbantartási és biztonsági – szempontból is korszerűbb lett. A térvilágítási tornyok cseréje felgyorsult, illetve a kábelezési munkák is jelentősen előrehaladtak.
A GYSEV 2016-ban is folytatja villamosítási tevékenységét, ezúttal a 17-es számú, Szombathely–Vasvár–Zalaszentiván vasútvonalon. Társaságunk ebben a munkában is részt vesz, mint a villamos felső­vezeték tervezője, illetve a kivitelezés műszaki irányításában, a kiviteli munkák Szombathely–Vasvár vonalszakaszának végzésében. A munkáknak őszre be kell fejeződniük, emiatt jelentős kapacitáskoncentrációra van szükség.

2016-ban még jelentős villamosítási feladatokat is tartalmazó munkák vannak ajánlati szakaszban. Társaságunk ezekre is adott al­vállalkozói ajánlatot, és sikeres döntés esetén kész ezekben az ajánlatának megfelelően részt vállalni.
Az írott, elektronikus és egyéb médiákban informális szinten megjelentek alapján várható az észak-balatoni vasút egy részének villamosítása. Társaságunk kiemelt jelentőségűnek ítéli ezt a munkát, és kész kapacitásait a feladat végrehajtásának alárendelni.

Fenti feladatok jelentősen leterhelik a társaság mérnökeit, tervezőit, felelős műszaki vezetőit, műszaki előkészítést végző szakembereit, ugyanakkor kiváló terepet biztosítanak a pályakezdő mérnökök, szakemberek képzésére, a gyakorlati „fogások” elsajátítására. Társaságunknál hat pályakezdő mérnök és több kezdő szakember szerezhet tapasztalatot a munkák tervezésének, előkészítésének, szervezésének, lebonyolításának és dokumentálásának folyamatában.
A Vasútvill Kft. változatlanul részt vesz a Budapesten folyó városi villamoshálózat rekonstrukciójában, fejlesztésében is. E munkák keretében részt veszünk az 1-es és a 3-as villamosok felsővezeték-építési munkáiban, valamint a budapesti trolibuszhálózat korszerűsítésében.
Ezeket a feladatokat a TÜV Rheinland által tanúsított Integrált Irányítási Rendszer keretei szerint végezzük.•

 
2019. október – Közlekedésfejlesztési különszám

2019. október – Közlekedésfejlesztési különszám

Hírlevél feliratkozás

Innotéka