2013. január: jegyzet, portré, tudomány, atomenergia, innováció, disszemináció, zöldkörnyezet, hulladékgazdálkodás, megújuló energia, it
2013. január 8.

Szerző:
B. Szabó Edina

Hivatalos Facebook alkalmazás Androidon

Végre megérkezett a Facebook saját alkalmazása. Sokáig tartott, mert a cég korábban a platformfüggetlen html5 megoldás felé tervezte a hangsúly eltolását, ám ez nem bizonyult sikeresnek.


Miután Mark Zuckerberg döntött arról, hogy erőteljesebben koncentrál a mobil felhasználók igényeire, az alkalmazások újjáéledése először az iOS-en kezdődött, s erre már augusztusban megjelent a legújabb Facebook változat. Ennek javított kiadása jó hatással volt a cég megítélésére is, felhasználói négycsillagos minősítéssel értékelték. Az iOS változattal szemben viszont az Android alkalmazásra jóval többet kellett várniuk a facebookozóknak, a késlekedésre pedig nem volt hivatalos magyarázat.

A Facebook korábban egy hibrid alkalmazást adott ki, amely leginkább a cég html5 alapú mobil oldalát használta. Ehhez nem kellett ugyan nagyobb fejlesztői gárdát foglalkoztatni, és persze a frissítést is könnyebben megoldhatták így. Ám ami kényelmes volt a cégnek, erősen korlátozta a felhasználói élményt.
A html5 ugyanis jócskán csökkentette egyes felhasználóknál a sebességet, viszont növelte a töltési időt. Ezért aztán, na meg a mobilfelhasználók számának növekedése miatt, a Facebooknak alkalmazkodnia kellett a felhasználói igényekhez, így megváltoztatta mobilstratégiáját. A most kiadott Android alkalmazást újra az alapoktól építették fel, és szinte azonnal hatalmas népszerűségre tett szert a Google Play boltban.

Az eddigi értékelések szerint az új közösségi alkalmazás jóval gyorsabb, akár a hírfolyamot, akár a képek betöltését vesszük. A képekről nem árt tudni, hogy az alkalmazás azokat rögtön a használt eszköz memóriájába tölti le. Ezzel mindenképpen csökkentik a felhasználók által felesleges várakozással töltött időt, akik a megosztások között nyert értékes másodpercek miatt minden bizonnyal többször fogják megnyitni az alkalmazást. Ez pedig több reklámfelület elérését teszi lehetővé…•

 
Innotéka