Robognak a síneken
A társaságot Vincziczki Csaba és Balogh Zsolt vezeti, az 1995 óta működő cég az 1998-as átalakítás után nyerte el mai formáját. Klasszikus mélyépítő cégről beszélhetünk fővállalkozói, generálkivitelezői és alvállalkozói tevékenységgel, profiljában útépítéssel, vízépítési művek és gátrendszerek, víztározók, csatornák építésével, érdekeltségekkel az autópályaprogramban. A nagy áttörést viszont az elmúlt néhány év hozta, amikor a vasútépítésre koncentrálták erőiket a tulajdonosok.
Az ország legjobbjai között
Szép lassan a vasúttal együtt hálóztuk be az országot, már ami a befejezett, illetve átadott és a folyamatban lévő munkákat illeti – sorolja a referenciákat az ország különböző pontjairól Vincziczki Csaba ügyvezető. Az egyik legösszetettebb megbízatás a Pilis–Albertirsa vonalszakasz felújítása, Pilis állomás átépítése volt, érintve a villamos vontatás berendezéseit, villamos felsővezetéki munkákat, felsővezetéki energia-távvezérlést, a felsővezetéki oszloptranszformátorokat.
Megvalósították a 0,4 kilovoltos villamosenergia-ellátást, s a cég nevéhez fűződik az állomási térvilágítási berendezés kialakítása is. A projektet az aluljáró és a perontetők villamos berendezése, egyéb elektromos és gépészeti szerelések, váltófűtés, másodlagos villámvédelmi berendezések, felvonóberendezések létesítése tette teljessé.
A Kelet-Út Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében az egyedüli társaság, amely ilyen nagyságrendben foglalkozik vasútépítéssel, de az országban is a hat-hét legnagyobb cég között jegyzi a szakma. Mindenképpen említést érdemelnek Szajol (bez.)–Mezőtúr (kiz.) vonalszakasz biztosítóberendezésének, valamint a szajoli vontatási alállomás átépítésének befejező munkálatai. Elnyerték a Tápiószecső–Nagykáta vonalszakasz rehabilitációs munkáit, a Gárdony–Dinnyés vonalszakaszon terelővágány alépítmény-építését Újdinnyés megállóhelynél, vasúti rakodótér és depóniatér kialakítását Ódinnyés IV. vágány mellett.
Újabb sikeres pályázat eredményeként valósíthatják meg a Börgönd (kiz.)–Pusztaszabolcs (kiz.) vasúti vonalszakasz kivitelezésének előkészítő munkálatait és a hozzá tartozó út építését; a Bajánsenye–Boba (oh.)–Boba vasútvonal villamosítását, híradástechnika kiépítését, a kábelvédelmet, a felsővezeték oszlopalapozási, oszlopállítási és bontási munkáit.
A referenciák sorát gyarapítják a Tárnok (kiz.)–Székesfehérvár (kiz.) vonalszakaszpálya műtárgy- és felsővezeték-építési munkái, továbbá a kapcsolódó biztosítóberendezési, távközlési, közműkiváltási, kábelkiváltási munkák tervezése és elvégzése (ennek kivitelezése még folyamatban van).
Ugyanitt valósították meg a földmunkákat és az alépítményi kivitelezéseket. A vonalhoz tartozó összes állomáson elvégzik a térvilágítás építését, Velencefürdő állomáson 4,0 méter nyílású gyalogos-aluljáró építését, a szakaszoló vezérlést és váltófűtést Martonvásáron, Kápolnásnyéken, Gárdonyban és Dinnyésen. A vonalszakasz vasúti rakodótér és depóniatér kialakítási és tereprendezési munkái szintén azt jelzik: a Kelet-Út Kft. számára – ha vasútról van szó – nincs teljesíthetetlen feladat.
Záhonytól Sopronig
A vasúti-logisztikai szempontból mindinkább felértékelt keleti térségben Fényeslitke–Komoró ipari-logisztikai terület vasúti kiszolgálását szintén a társaság nyerte el, miként a Záhony térségi széles nyomtávú vontatóvágány-hálózat felújításának, pályaépítésének első ütemét is.
A nyugati szegletben sincs megállás, a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítéséhez kapcsolódó pálya- és villamos felsővezeték-építési munkák kiviteli tervezésére és elvégzésére, vasúti alépítmény építésére is a Kelet-Út Kft.-é volt a legjobb ajánlat.
– A közeljövőben megjelenő vasúti pályázatok mindegyikén indulunk, szeretnénk részesévé válni az elkövetkező tíz év hazai vasútfejlesztésének. Az előirányzott ezermilliárd forintos nagyságrendű vasútfejlesztésre is építve kezdtük el a vasúti profil fejlesztését – mondja végezetül Vincziczki Csaba ügyvezető.•