Virtuális faliújság
A Pinterest működését a Facebookon már felismert képesség alapozza meg: a felhasználók megosztják egymás tartalmait, hihetetlen kommunikációs és üzleti potenciált felvillantva a cégek előtt. A közelmúltban még „csupán” a nőket megcélzó oldal (ruhaverziók, ékszerek, háztartási megoldások stb…) mára új terepet nyújt a megfelelő vizuális anyaggal bíró vállalkozások számára.
Legyen szó utazásról, autókról, mobileszközökről vagy könyvekről, a virtuális faliújság mindent elbír. A felhasználók tematikus táblákba rendezve követhetik az őket érdeklő témákat – és csak azokat. Ha nem szeretjük a politikát vagy a „nagyon cuki” képeket, egy egyszerű beállításnak köszönhetően nem jelenik meg a falunkon. Kicsit hasonlít a Google+ rendszerhez, azonban itt nem emberekhez, hanem témákhoz csoportosíthatunk.
A folyamat igen egyszerű, bár minden kezdet nehéz: meghívót kell igényelni, amelyre akár néhány napot is várhatunk, ám utána villámgyorsan megismerhető az oldal. Ezt követően érdemes a Facbookon keresztül is bejelentkezni, ugyanis ebben az esetben az összes, mindkét helyen regisztrált ismerőst láthatóvá teszi a rendszer. Ezután indulhat a pinelés – újabb megjegyzendő kifejezés a lájk után.
Mire jó a Pinterest? Vállalati PR, referenciák kommunikálására. Inspiráció és megoldások gyűjtésére, a minket, a cégünket érintő témák kapcsán. Természetesen mindezt korrekt keretek között, vagyis meghúzva a határt a reklámhirdetés és a vállalati kommunikáció között. Hogy mégis hol van ebben a lehetőség? Minden pin felett megjelenik a küldő forrásnak számító weboldal címe, ami sok kattintást von maga után.•