2018. július–augusztus: jegyzet, portré, anyagtudomány, tudomány, zöldkörnyezet, Nemzeti Agykutatási Program, agykutatás, robotika, nanotechnológia, innováció, ipari automatizálás, közlekedés, lézer, neutronkutatás, energiagazdálkodás, megújuló energia, építés, vízgazdálkodás, it
Inno-tér
2018. május 3.

Az okostanulás élmény

A Microsoft Imagine Cup verseny magyarországi döntőjén Eddie nevű fejlesztésével az innobie csapat győzedelmeskedett, így a régiós fordulón ők képviselhetik hazánkat. A fejlesztés az élmény­szerű tanulás gondolatára épül, amely kevesebb időt vesz igénybe és sokkal mélyebb tudást nyújt a fiatal generációknak, éppen ezért ki kell használni az iskolában is az okostelefon iránti vonzalmat és kíváncsiságot.


Miközben a mai diákok számára már természetes az okostelefon használata, az eszközben rejlő lehetőségeket nemhogy nem használják ki az oktatásban, de a legtöbb helyen feketelistán van. Pedig a modern technológia nagyon sokat segíthetne a pedagógusoknak, hiszen az élményszerű oktatás hatékonyabb, a jövőnk szempontjából meg kulcsfontosságú, hogy a gyerekek mély tudásra tegyenek szert. A modern eszközökre kidolgozott fejlesztések ennek a zálogát jelentik.

De mi is az Eddie? Nem más, mint egy okostelefonos alkalmazás és egy tankönyv sajátos hibrid verziója. A megoldás továbbra is a tankönyvre és annak tartalmára épít: a könyv illusztrációit speciális jelölésként használva a kiterjesztett valóságba viszi a diákokat, hogy olyan környezetben ismertesse meg velük a tananyagot, amelyre egyébként is fogékonyak. Ily módon könnyebbé, olcsóbbá és nem utolsósorban hatékonyabbá válik a tantermi demonstráció – mondják az innobie csapat tagjai. Fejlesztésük célja, hogy a szükséges rosszként kezelt mobiltelefonra a tanárok segítségként tekintsenek, az iskolák pedig a költségcsökkentés egyik kulcsát lássák benne, hiszen a drága tantermi eszközöket tökéletesen helyettesíthetik a kiterjesztett való­ságban megjelenített digitális illusztrációk.•

 
Inno-tér
Innotéka