2018. október: jegyzet, portré, fizika, egyetem, disszemináció, tudomány, genomika, orvostudomány, neutronkutatás, gépipar, innováció, okostechnológia, energiagazdálkodás, it, építés, közlekedés, megújuló energia, zöldkörnyezet
Inno-tér
2018. február 27.

Digitális világkép

A digitalizáció kulturális hatásait térképezte fel egy átfogó kutatásában a Kantar Hoffmann cég a Magyar Telekom megbízásából. Az eredményekből egyebek között kiderül, hogy a fiatalabb generációk számára már nem értelmezhető a digitális világ megkülönböztetése a „valós” világtól, számukra nem érthetőek ezek a fogalmak.


A magyar felhasználók internethasználati szokásairól és a digitális fejlődés szemléletformáló hatásairól ad átfogó képet a nemzetközi felmérés a 14 év feletti heti internetezők körében, illetve az ezt kiegészítő etnográfiai és szemiotika vizsgálat, valamint 11 hazai szakértő háttérelemzése.

Az eredményekből kiderül, hogy az internetező magyarok naponta két és fél órát töltenek átlagosan az online térben, a kapcsolódások fele telefonról, fele PC-ről történik. Öt felhasználóból négynek van okostelefonja, PC-je a válaszadók 88 százalékának van, tabletet vagy más eszközt pedig csak minden hatodik internetező használ. A szolgáltatások vagy termékek online vásárlása a válaszadók 44 százalékának már ismerős, ám kevesen szerzik be a napi fogyasztási cikkeket ezen a csatornán. Igen népszerűek ugyanakkor a közösségi média oldalak: a ku­tatásban részt vevők kétharmada használja naponta ezeket a felületeket, közülük a Facebookot részesítik előnyben a legtöbben.

Az internet általános szemléletváltoztató hatásának egyik kiemelt aspektusa a digitális és a valós világhoz való hozzáállásban mutatkozik meg. A felmérés szerint az X és az idősebb generációk két külön térként értelmezik ezeket, és a valódit érzik természetesnek, komfortosnak és – ami a legfontosabb – értékesnek a másik ellenében. Ezzel szemben a fiatalabb, Alfa, Z és Y generációk többségének értelmezhetetlen a két dimenzió szétválasztása: számukra egyetlen világ létezik, amely valós, de digitalizálódott. Az X és Y generáció tevékenységeiben már kihasználja a digitális lehetőségeket. A Z és Alfa generáció tagjainak mindez természetes: ők digitális bennszülöttek.•

 
Inno-tér
Innotéka