2019. február: ökológia, portré, jegyzet, innováció, egyetem, kémia, tudomány, Nemzeti Agykutatási Program, mikroszkópia, orvostudomány, régészet, genomika, anyagtudomány, kiállítás/konferencia, atomenergia, energiagazdálkodás, agrárium, fenntarthatóság, megújuló energia, zöldkörnyezet, ipar 4.0, mesterséges intelligencia, it, nanotechnológia
Inno-tér
2018. április 6.

Újabb Ikarus a gyűjteményben

A Közlekedési Múzeum legújabb szerzeménye egy Ikarus 396.27 típusú távolsági autóbusz, mely a 2000-es évekig szállította az utasokat Európa-szerte. A magas padlószintű, a 300-as családba tartozó típusokat Európa legszebb hátfalú buszaiként tartották számon az 1980-as években.


Az Ikarus 200-as családot követő 300-as széria tervezését már az 1970-es években megkezdték, ekkor vált szét a városi és a távolsági buszok típuscsaládjainak gyártása.

A legmodernebb felszereltséggel rendelkező buszokban tévé, légkondicionáló berendezés, illemhely, hangosítórendszer is helyet kapott, továbbá a poggyász kényelmes elhelyezéséhez megnövelt rakodóterű csomagtartóra is szükség volt. Némely járműveken a sofőr számára külön kialakított hálófülke biztosította a pihenés lehetőségét. A típuscsaládon belül még forgószékekkel kialakított tárgyalóbuszt is találunk.

Az Ikarus 300-asok önhordó kivitelei nagyobb részben a székes­fehérvári gyárban készültek, ezek formatervét Őrsi Ferenc alkotta. Ezzel párhuzamosan azonban a mátyásföldi Ikarus Egyedi Gyáregységben – a későbbi Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft.-ben – Torma Lajos vezetésével 1984-ben kezdték meg a 300-as autóbusz-karosszériák fejlesztését Scania és Volvo alvázon a svéd piacra, majd hazai alvázon a belföldi piacra is. Az Ikarus 396.27-est kifejezetten a belföldi piacra fejlesztették 1990-ben.•

 
Inno-tér
Innotéka