Vezetékes „dolgok internete”?
A megoldás akár észszerű is lehet, hiszen e megoldások révén a közepes méretű vállalkozásoknak is elérhetőek mindazok a lehetőségek, melyeket ez idáig csak a legnagyobb vállalatok tudtak igénybe venni. A középvállalatok körében különösen aktuális mindez, ahol már javában zajlik a jövő évi költségkeret összeállítása, a költségkímélő megoldások keresése. A tapasztalatok szerint pedig komoly költségmegtakarítással járhat akár egy telefonközpont- vagy egy videokonferencia-szolgáltatás IP-alapú kialakítása, ráadásul a telekommunikációs és informatikai megoldások felhőalapú kiszervezése a következő időszakban is folytatódik.
Az IP Center egyébként egy felhőalapon működő, modern telekommunikációs alközponti megoldás. Az üzleti ügyfelek bármikor és bárhonnan változtathatják a virtuális alközpontjuk beállításait, azaz a hívásokat távolról is képesek folyamatosan menedzselni. A rendszer elsősorban annak köszönheti népszerűségét, hogy korlátlan számú telephely kommunikálhat egymással, helyszínenként akár több ezer melléken, gyakorlatilag beruházásmentesen. Az Invitech Solutions fejlesztése – a végponti telefonkészülékeket leszámítva – a cég IP-alapú központjára épül, amely az ország egyik legbiztonságosabb adatközpontjában, a Kozma utcai DataCenterben (DC10) található. Ez egyben lehetőséget biztosít a mindinkább teret nyerő „egységes kommunikáció” (unified communications; UC) jellegű megoldásoknak is: az üzleti felhasználók egységes platformon és felületen érik el valamennyi, általuk igényelt kommunikációs és informatikai szolgáltatást.•