Hosszabb távra is jól megalapozott az itthoni atomenergia
Ha a Paksi Atomerőműben üzemidő-hosszabbításra kerül sor, akkor előtte azt kell megvizsgálni, hogy műszakilag...
A Paksi Atomerőmű állja a próbát
Semmilyen azonnali beavatkozásra nincs szükség a Paksi Atomerőműben a fukusimai tapasztalatok alapján. A Célzott...
A felfedezéseken és tudományos elméleteken alapuló találmányok szabadalmazhatósága
„Vagy adták volna meg a találmány igazi értékét, vagy ne adtak volna semmit!” — ezek a szavak nem kisebb személyiség...
Adománygyűjtés – Help Africa Feed Itself!
A BCE Innovációs Központ Nonprofit Kft. több éve kiemelkedő munkát végez az egyetemi kutatási tevékenységek bővítése...
Monitorfalon látható, egy helyről irányítható a dél-balatoni vasútforgalom
Sajátos finanszírozási konstrukcióban valósul meg a dél-balatoni vasútvonalon a mintegy 2,26 milliárd forintba kerülő...
Új vasúti forgalomirányító rendszer a Balaton mentén
Ezúttal a Dunántúlon bizonyított a Prolan-csoport vasút-automatizálással foglalkozó üzletága, amely feszített...
Automatizált rendszerek a megújult dél-balatoni vasúton
Immár másfél évtizede tevékenykedik a közlekedésfejlesztés területén a győri székhelyű R-Traffic Kft. Legutóbbi...
Utasbarát tájékoztatás
Egy évtizednél is régebbi a Schauer Hungaria Kft. munkakapcsolata a MÁV-val és a Prolannal. Partnerként automatikus...
Hatékonyabb közlekedést a Balaton környékén!
Mekkora a Balaton északi partjának forgalma? Meg lehet-e valósítani a déli oldalon egy ütemes menetrendet? És szükség...
Korszerű kihívások egy tervezőiroda szemével
A vasúti távközlő és biztosítóberendezések, illetve a hozzájuk kapcsolódó áramellátó berendezések tervezésére...
Megbízások országszerte
A meglévő vasúti vonalak korszerűsítésére és az új pályák villamosítására specializálódott Vasútvill Kft....
Hangsúly a vasút-korszerűsítésen
Az Országos Villamostávvezeték (OVIT) Zrt. felkészült a kitűzött feladatainak elvégzésére, így a jövőben nagyobb...
Kápolnásnyék biztosítóberendezéséről
Korábban úgy gondoltuk, hogy a dinnyési berendezésátalakítás az, ami a Tárnok–Székesfehérvár vonal 41 kilométeres...
Robognak a síneken
A vasút reneszánszát éli, ez egyszerre vezethető vissza a technika fejlődésére, a gazdaság oldaláról jelentkező...
Különleges vasúti felépítmények a nagyvasúti és városi villamosvasúti területeken
Cégünket, a Normálnyomtáv Kft.-t 1991-ben alapítottuk. Ez idő alatt számos vasúti nagyberuházásban vettünk részt....
Sínhegesztéstől a polimer kompozitokig
A MÁV-THERMIT Hegesztő Kft. több mint tíz éve keretszerződések-kel rendelkezik a legjelentősebb vasúti karbantartási...
Munkánk már van, de pénz is kell!
Sok-sok esztendeje a MÁV beszállítói vagyunk, s Magyarországon egyedüliként gyártunk melegüzemi technológiájú...
Vasútfejlesztés ökológiai szemmel
Évekkel ezelőtt a mérnöki munka talán legfontosabb alapgondolata volt a gazdaságos és modern szemléletű tervezés...
A hazai vasúti járműgyártás új horizontja
A több mint harmincéves átlagéletkorú gördülőállomány mellett a vasúti személyszállítás színvonalának...
Áruszállítás az ország határain túl
Nem elég mindössze a hazai pályákon vonatozni, hiszen itthon viszonylag szűkös a mozgástér – állítja dr. Márkus...
Informatikai rendszerek a vasút szolgálatában
Az ezredforduló óta a MÁV-Start Zrt. technológiai és informatikai rendszereit a Rail Navigator Kft. mérnökei fejlesztik....