Hosszabb távra is jól megalapozott az itthoni atomenergia

Ha a Paksi Atomerőműben üzemidő-hosszabbításra kerül sor, akkor előtte azt kell meg­vizsgálni, hogy műszakilag...

A Paksi Atomerőmű állja a próbát

Semmilyen azonnali beavatkozásra nincs szükség a Paksi Atomerőműben a fukusimai tapasz­talatok alapján. A Célzott...

A felfedezéseken és tudományos elméleteken alapuló találmányok szabadalmazhatósága

„Vagy adták volna meg a találmány igazi értékét, vagy ne adtak volna semmit!” — ezek a szavak nem kisebb személyiség...

Adománygyűjtés – Help Africa Feed Itself!

A BCE Innovációs Központ Nonprofit Kft. több éve kiemelkedő munkát végez az egyetemi kutatási tevékenységek bővítése...

Monitorfalon látható, egy helyről irányítható a dél-balatoni vasútforgalom

Sajátos finanszírozási konstrukcióban valósul meg a dél-balatoni vasútvonalon a mintegy 2,26 milliárd forintba kerülő...

Új vasúti forgalomirányító rendszer a Balaton mentén

Ezúttal a Dunántúlon bizonyított a Prolan-csoport vasút-automatizálással foglalkozó üzletága, amely feszített...

Automatizált rendszerek a megújult dél-balatoni vasúton

Immár másfél évtizede tevékenykedik a közlekedésfejlesztés területén a győri székhelyű R-Traffic Kft. Legutóbbi...

Utasbarát tájékoztatás

Egy évtizednél is régebbi a Schauer Hungaria Kft. munkakapcsolata a MÁV-val és a Prolannal. Partnerként automatikus...

Hatékonyabb közlekedést a Balaton környékén!

Mekkora a Balaton északi partjának forgalma? Meg lehet-e valósítani a déli oldalon egy ütemes menetrendet? És szükség...

Korszerű kihívások egy tervezőiroda szemével

A vasúti távközlő és biztosítóberendezések, illetve a hozzájuk kapcsolódó áramellátó berendezések tervezésére...

Megbízások országszerte

A meglévő vasúti vonalak korszerűsítésére és az új pályák villamosítására specializálódott Vasútvill Kft....

Hangsúly a vasút-korszerűsítésen

Az Országos Villamostávvezeték (OVIT) Zrt. felkészült a kitűzött feladatainak elvégzésére, így a jövőben nagyobb...

Kápolnásnyék biztosítóberendezéséről

Korábban úgy gondoltuk, hogy a dinnyési berendezésátalakítás az, ami a Tárnok–Székesfehérvár vonal 41 kilométeres...

Robognak a síneken

A vasút reneszánszát éli, ez egyszerre vezethető vissza a technika fejlődésére, a gazdaság oldaláról jelentkező...

Különleges vasúti felépítmények a nagyvasúti és városi villamosvasúti területeken

Cégünket, a Normálnyomtáv Kft.-t 1991-ben alapítottuk. Ez idő alatt számos vasúti nagyberuházásban vettünk részt....

Sínhegesztéstől a polimer kompozitokig

A MÁV-THERMIT Hegesztő Kft. több mint tíz éve keretszerződések­-kel rendelkezik a legjelentősebb vasúti karbantartási...

Munkánk már van, de pénz is kell!

Sok-sok esztendeje a MÁV beszállítói vagyunk, s Magyarországon egyedüliként gyártunk melegüzemi technológiájú...

Vasútfejlesztés ökológiai szemmel

Évekkel ezelőtt a mérnöki munka talán legfontosabb alapgondolata volt a gazdaságos és modern szemléletű tervezés...

A hazai vasúti járműgyártás új horizontja

A több mint harmincéves átlagéletkorú gördülő­állomány mellett a vasúti személyszállítás szín­vonalának...

Áruszállítás az ország határain túl

Nem elég mindössze a hazai pályákon vonatozni, hiszen itthon viszonylag szűkös a mozgástér – állítja dr. Márkus...

Informatikai rendszerek a vasút szolgálatában

Az ezredforduló óta a MÁV-Start Zrt. technológiai és informatikai rendszereit a Rail Navigator Kft. mérnökei fejlesztik....
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka