2012. október 5.

Szerző:
B. Szabó Edina

A fejlett analitika tudja, mit fogunk vásárolni

Nyáron a tavalyinál jóval több bútor, ősszel lényegesen több ruha fogy majd Amerikában – állítják az IBM Smart Commerce jelentései.


A vállalat analitikája az okos kereskedelmi döntésekhez ad prognózist, a kutatók értékesítési trendekkel, kulturális változásokkal, összetett gazdasági folyamatokkal számolnak. Előrejelzéseik már a közösségi médiát is szondázzák.
Az IBM Smart Commerce olyan átfogó kezdeményezés, amely elsősorban az online, mobil és közösségi vásárlás trendjeihez való alkalmazkodásban segíti a kereskedőket. A divízió munkája statisztikai és elemzőszoftverekre támaszkodik, amelyek a hosszabb távú eladási trendeket és a szezonális csúcsokat is figyelik.
A kereskedelem alapvető igénye, hogy minél pontosabban határozza meg a fogyasztók várható döntéseit, időben fel tudjon készülni a vásárlások közelgő trendjére. Az előrelátó kereskedő jó érzékkel gondoskodik arról, hogy üzletében éppen az igényeknek megfelelő termék fogadja a vásárlókat, készlete elegendő, de ne eltúlzott legyen, s reklám­költései a lehető legjobban térüljenek meg.

A vásárlási trendek kutatóinak hatalmas belső és külső adattömegeket kell elemezniük, a korábbi értékesítések számaitól, a változó költségektől és áraktól akár a munkanélküliség vagy az elkölthető jövedelem évtizedes alakulásáig. Munkájukban ma már olyan technológiák is segítik őket, amelyek révén a változatos forrásokból származó tengernyi fogyasztói adatból érzékenyen elemezhető és pontos előrejelzést képesek létrehozni.
Az elemzők az őszre vonatkozó kereskedelmi előrejelzésbe már a közösségi médiában zajló párbeszédet is beillesztették: összevetették két év azonos időszakának a Twitteren, fórumokon, blogokon közzétett több százezer bejegyzését. Azt tapasztalták, hogy 2012 tavaszán, nyarán a felhasználók 50 százalékkal több promóció hírét osztották meg online fórumokon, mint egy esztendeje. A megosztott kuponok és akciós ajánlatok tömege azt jelzi, hogy a vásárlók egyre gyakorlottabban szűrik át a kereskedelmi ajánlatokat, s osztják meg azokat barátaikkal.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka