CSR, amire keveset költenek a vállalatok
Ennek alapján meglepő, hogy a CSR-költés a cégek 60 százalékánál meglehetősen alacsony, 1–15 millió forint közötti, csupán a válaszadók 10 százaléka adományoz vagy költ társadalmi, fenntarthatósági programokra 100 és 200 millió forintnál többet.
A válaszadók 63 százalékának már van, vagy most készíti CSR-stratégiáját, ám felettébb különös, hogy a nagyvállalatok 12 százaléka ennek hiányában jótékonykodik – ez Nyugat-Európában elképzelhetetlen lenne. A cégek alig több mint harmada, 36 százalék méri csak aktivitásainak a hatását.
- Társadalmi ügyek képviselete
- Helyi közösségi ügyek
- Környezetterhelés csökkentése
- Közösségi események támogatása/helyi oktatás támogatása
- Helyi önkormányzat vagy más közintézmény pénzügyi, tárgyi támogatása
A cégek 81 százaléka költene nonprofit szervezetek fejlesztésére, mégis egyelőre csupán 50 százalékuk dolgozik együtt rendszeresen egy-egy civil szervezettel.
- Társadalmi és gazdasági fejlődés
- Oktatás, képzés
- Környezet- és állatvédelem
- Egészségügy, jóllét
A CSR-tevékenység motivációi között az élen szerepel a munkaerő megtartása, vagyis a dolgozók véleménye a vállalat társadalmi erőfeszítéseiről; a márkaérték növelése és az employer branding, azaz tudatos, átgondolt koncepció. Nem érdemes azonban eladásösztönzésre használni ezeket az aktivitásokat – ezzel a kérdőívet kitöltők 90 százaléka egyetért.•