CSR, amire keveset költenek a vállalatok

Többet vagy az ideivel azonos összeget költ a hazai (főként nagy-) vállalatok többsége CSR-tevékenységre a következő évben a gazdasági válság ellenére is, és szintén a többség úgy gondolja – a Scale Impact és a Magyar PR Szövetség közös kutatása szerint –, hogy a társadalmi felelősségvállalás (corporate social responsibility; CSR) szerepe nőni fog a cégek életében.


Ennek alapján meglepő, hogy a CSR-költés a cégek 60 százalékánál meglehetősen alacsony, 1–15 millió forint közötti, csupán a válaszadók 10 százaléka adományoz vagy költ társadalmi, fenntarthatósági programokra 100 és 200 millió forintnál többet.

Fotó: Sydney Rae/Unsplash

A válaszadók 63 százalékának már van, vagy most készíti CSR-stratégiáját, ám felettébb különös, hogy a nagyvállalatok 12 százaléka ennek hiányában jótékonykodik – ez Nyugat-Európában elképzelhetetlen lenne. A cégek alig több mint harmada, 36 százalék méri csak aktivitásainak a hatását.

Amire a cégek a legszívesebben költenek
  • Társadalmi ügyek képviselete
  • Helyi közösségi ügyek
  • Környezetterhelés csökkentése
  • Közösségi események támogatása/helyi oktatás támogatása
  • Helyi önkormányzat vagy más közintézmény pénzügyi, tárgyi támogatása

A cégek 81 százaléka költene nonprofit szervezetek fejleszté­sére, mégis egyelőre csupán 50 százalékuk dolgozik együtt rendszeresen egy-egy civil szervezettel.

Fotó: Nico Smit/Unsplash
Amit az ügyek közül fontosnak tartanak
  • Társadalmi és gazdasági fejlődés
  • Oktatás, képzés
  • Környezet- és állatvédelem
  • Egészségügy, jóllét

A CSR-tevékenység motivációi között az élen szerepel a munka­erő megtartása, vagyis a dolgozók véleménye a vállalat társadalmi erőfeszítéseiről; a márkaérték növelése és az employer branding, azaz tudatos, átgondolt koncepció. Nem érdemes azonban eladás­ösztönzésre használni ezeket az aktivitásokat – ezzel a kérdőívet kitöltők 90 százaléka egyetért.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka