2016. március 4.

Szerző:
Wurmbrandt András

Dinamikusan növekvő piacú termékekbe fektetett a Graboplast

Nem rest úttörőnek lenni a győri székhelyű Graboplast Zrt., ha kiváló minőségű PVC-padlókról és hatékony termelésről van szó. Az, hogy náluk az utóbbi fogalom összekapcsolódik a környezettudatos gondolkodással, természetes, hiszen nem csak néhány évre terveznek előre. Új tatabányai gyáruk ezekre az alapgondolatokra szolgál jó példával: két különböző prémium kategóriás terméket állí­tanak elő egy technológiával, a kor követelményein túlmutató anyagokból. A részletekbe Herczig Péter marketingigazgató avatott be.


Ha valaki gazdaságossági szempontból nézi a zöld tuda­tosságot, ugyanarra az eredményre jut, mint az, aki a fenntartható fejlődés szempontjából vizsgálja. Olyan, trendbe illő dolgokat kell csinálni, ami a környezeti szempontok tekintetében is megállja a helyét – mutatott rá Herczig Péter, a Graboplast Zrt. marketingigazgatója arra, hogy mi motiválta a társaság vezetését új tatabányai gyáruk megépítésére. A közelmúltban átadott Grabo Design Padlógyár két dinamikusan növekvő piacú termékcsoport, az irányfüggetlen mintázatú homogén padlók és az LVT (Luxury Vinyl Tile) területén számít jelentős árbevétel-növekedésre a fejlesztésnek köszönhetően. A magyar állam által is támogatott beruházásban a cég több évtizedes PVC területen végzett K+F tevékenységére épített, hiszen az említett – világszerte 10 százalék feletti növekedést mutató – két különböző termék gyártását egy technológiával oldotta meg.

S ha már a több évtizedes tudást említettük, az újdonságnak számító, főként az egészségügyben, illetve az oktatásban használt irányfüggetlen homogén padló ötlete is jól bevált alapokon nyugszik. A termék irányfüggő változata ugyanis negyven éve a piacon van. Herczig Péter szerint az irányfüggőtől teljesen eltérő technológiával előállított új termék, a Grabo Fortis nagy előnye az elődjéhez képest a dizájn és a nagyobb variálhatóság a padló fektetésekor. Leginkább e két tulajdonságnak tudható be az irányfüggetlen szegmens dinamikus piaci növekedése. Ráadásul, az eltérő technológiából fakadóan, viszonylag kevés a versenytárs ebben a szegmensben. A marketingigazgató azt is megjegyezte, hogy az új termékükkel a maximumot szeretnék nyújtani a felhasználó közületeknek, ezért a lehető legmagasabb kopásállóságú, legtartósabb kategóriát célozták meg. További előny, hogy a Grabo Fortist igen könnyű takarítani, ami egyrészt költségelőny a felhasználónak, másrészt, a kevesebb vegyszerfelhasználás révén, kisebb terhelés a környezetnek. S ha már környezetvédelem, akkor meg kell említeni, hogy a termék ftalátmentes, és életciklusa végén 100 százalékban újrahasznosítható.

Hasonlóan jó tulajdonságokkal bír az új tatabányai gyár másik, szintén prémium kategóriás terméke. A Grabo Plank/IT LVT padló jelentősége rendkívül valósághű mintázatában rejlik– nem könnyű eldönteni, hogy valódi fa vagy szintetikus padló van-e a talpunk alatt. Herczig Péter elmondta, hogy a termék óriási előnye a laminált padlóval vagy a parkettával szemben, hogy vízre nem érzékeny, sőt a felülete a karctípusú behatásokat is jól állja, ami jó hír azoknak, akik a lakásban háziállatot tartanak. A vizes helyiségekben is használható, valósághű kerámia- és famintázatú termékek egyébként igen keresettek napjainkban, egyelőre főként Észak-Amerikában és Nyugat-Európában.

Jelenleg 50-50 százalékos a közületi és a lakossági felhasználás aránya. Induló kollekciójával a Graboplast a közületi szektort célozza meg, amely nagyon nagy teherbírása okán használja előszeretettel a terméket. Főként plázák, shopok, éttermek, szállodák, fitnesztermek, igényes irodák jelentik tehát a Grabo Plank/IT elsődleges célcsoportját. Herczig Péter megjegyezte, új terméküket ugyanazok a környezetbarát tulajdonságok jellemzik, mint a homogén padlót: nevezetesen az érvényes uniós követelményeken is túlmutató ftalátmentesség, az újrahasznosíthatóság és a hulladékmentes gyártástechnológia.

Ez utóbbi kapcsán büszkén mondta a marketingigazgató, hogy a cég 2013 óta dolgozza fel saját gyártási maradékait. E tekintetben is óriási előrelépés az új beruházás, hiszen általa nagyobb lehet a reciklált, másodlagos nyersanyagok felhasználása a Grabo régi termékeiben is. Környezettudatos termék- vagy technológiai célú ráfordításaikat továbbra is beruházásnak tekintik, melyet jövőbeni versenyképességük érdekében hajtanak végre. Jelenleg azon dolgoznak, hogyan tudnának külső forrásból származó melléktermékekből számukra hasznos másodlagos nyersanyagokat nyerni.•

 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020
Címkék

Innotéka