2012. december 4.

Szerző:
Bencze Áron

Együtt lehetséges

A T-Systems Magyarország a maga teljes körű infokommunikációs tevékenységével egykapus kiszolgálást biztosít ügyfelei számára, akik így mentesülnek a több szolgáltatóval történő nehézkes ügyintézéstől – mutatott rá az ősz folyamán megvalósult fúzió legfontosabb elő­nyére Rékasi Tibor, a T-Systems Magyarország értékesítési vezérigazgató-helyettese. Emellett a cég munkáltatóként missziójának tekinti a magyar szakemberek itthon tartását.


Rékasi Tibor

Négy hazai, nagy múltra visszatekintő cég összeolva­dásával október 1-jén jött létre Magyarország egyetlen teljes körű termékportfólióval rendelkező szolgáltatója az infokommunikációs technológiai (ICT) iparágban, a T-Systems Magyarország Zrt. Miért volt szükség erre a lépésre?
– A KFKI jogutódja, a T-Systems Magyarország a rendszerintegrá­cióval, alkalmazásfejlesztéssel és infrastruktúrával foglalkozó IQSYS, az ISH és az adatközpontunkat kezelő Dataplex egyesülésével jött létre. Ráadásul ötödik tagként 2013. március 31-éig csatlakozik a T-Systems Magyarországhoz a Daten-Kontor, az egyedi informatikai alkalmazások fejlesztésével foglalkozó cégünk is. Az egységesítést a megváltozott megrendelői igények indokolták, amelyeket a leghatékonyabban ebben a struktúrában látunk kezelhetőnek.

Mitől lesz hatékonyabb egy nagy cég, mint négy különálló?
– Az egyesülés előtt a négy vállalat ugyanazt a feladatot akár négy különböző módon közelítette meg, miközben napjainkban olyan iparági szolgáltatókra van szükség, amelyek rendelkeznek a szük­séges kompetenciákkal, ismerik a hazai piacot, szakértelmükhöz pedig személyre szabott tanácsadói szolgáltatáson keresztül is hozzáférést biztosítanak ügyfeleiknek a koncepcióalkotástól egészen a megvalósításáig. Az ügyfél-elégedettség egyik legfontosabb eszköze az a magyar piacon egyedülálló kezdeményezés, hogy minden vállalati ügyfelünk egy csatornán keresztül, saját igényeire maximálisan testre szabva juthat hozzá a mindennapi működéshez és a legújabb technológiákhoz szükséges ICT szolgáltatásokhoz.

Az egyesülés után méretben és hatékonyságban is fel­veheti a versenyt az európai riválisokkal a cég?
– Egyértelműen az a célunk, hogy régiós szinten is az ismert és az elismert kategóriába tartozzunk. Jelenleg a nemzetközi bevételünk 5-10 százalék között mozog, de reális esélyt látok ennek növelésére.
A leányvállalatok a Magyar Telekomon és a T-Systems Internationalen keresztül, valamint saját jogukon már korábban is szereplői voltak a regionális piaci versenynek. A Magyar Telekom érdekeltségei révén Macedóniában, Montenegróban, Romániában és Bulgáriában hangsúlyosan is élnek a lehetőségek, ahol még jószerivel ismeretlenek az integrált infokommunikációs szolgáltatások. Fontos kiemelni azt is, hogy Magyarországon képesek vagyunk olyan javadalmazást biztosítani szakembereinknek, hogy megérje nekik itthon maradni, ráadásul egy egyedülálló, erős gyakornoki programmal is rendelkezünk, amely a fiatal és szakképzett munkatársak beilleszkedését, fejlődését teszi lehetővé.

A T-Systems intelligens közlekedési rendszer fejlesztésébe kezdett. Mit lehet tudni erről a folyamatról?
– A közlekedésinformatikai tapasztalatainkat a tervező- és elszámoló szakmai rendszerekkel alapoztuk meg, amelyeket az ország két legnagyobb közlekedési szolgáltatója, a BKV és a Volánbusz használ immár egy évtizede. A fejlesztés a jelenlegi partnerek igényei és a globális kihívások miatt folyamatos. Napjainkban az egyéni közlekedés térnyerése mellett kell a közösségi közlekedés vonzerejét fokozni azért, hogy a mobilitás ne jelentsen egyet a várakozással, a lassúsággal és a zsúfoltsággal. A vonzerő pedig akkor nő, ha a járatok pontosak, az igényeknek megfelelő gyakorisággal közlekednek, és az utasok hozzájutnak minden, az utazással kapcsolatos információhoz.
A moduláris felépítésű termék teljes mértékben testre szabható, így a komponensekből választva minden ügyfél összeállíthatja a számára legmegfelelőbb egyedi rendszert. Az egyes komponensek funkcionalitása is paraméterezhető, a rendszer pedig a megvalósítást követően az egyedi igények alapján tovább bővíthető, azaz biztosított a mennyiségi és minőségi kiterjesztés az ügyfél kívánsága szerint.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka