Hogyan írja át a marketinget az MI?
A kutatások szerint az audovizuális tartalmak bevetése érezhetően nagyobb eséllyel vezet valós vásárláshoz, ezért a vállalkozások döntő többsége jelentős forrásokat biztosít videómarketingre.
A videók hatékonyságát már mesterséges intelligencia (MI) – ezen belül is az emberi agy működését imitáló algoritmusokkal működő deep learning technológia – is támogatja, mely páratlan pontossággal képes megszólítani az adott célcsoportokat, és maximalizálhatja a személyre szabott tartalomgyártásban rejlő üzleti lehetőségeket. Az MI elsősorban abban képes segíteni, hogy a bevitt elemeket (hangot, képet) az algoritmus tetszőleges számú verzióba tudja rendezni (például nem, kor vagy érdeklődési kör szerint) és tesztelni a különböző fogyasztói szegmenseken, így képes kiválasztani a leghatékonyabb videóvariánsokat. Ezzel a technológiát alkalmazó cégek nem kevés időt, költséget és erőforrást tudnak megtakarítani.
A jelenlegi technológia szerint élő szereplők állnak a kamerák elé és „tanítják meg” az algoritmust a betűk és szavak kiejtésére, ám várhatóan rövid időn belül már nem csupán a felvételeken szereplők mimikáját és szájmozgását tudják a későbbiekben a célok szerint módosítani, de a kinézetüket is. Ez elvezethet oda, hogy akár nagyjátékfilmek erőforrásigényét és költségvetését is optimalizálhatja a minőségi szintet ugró technológia, vagy élőben is lehetségessé válik az alkalmazása.•