II. Ország Boltja
A cél, hogy az internetező közösség szavazatai és a valós fogyasztók vásárlás utáni értékelései segítségével kiderüljön, melyik a legnépszerűbb, valamint a legjobb minőségű webshop. A verseny nyitott, a részvétel a boltok számára ingyenes volt.
A megmérettetésen idén 458 bolt indult a Népszerűségi és Minőségi Díjakért, a fődíjat ezúttal is egy műszaki áruház, a mysoft.hu vitte el. A hírességek nemcsak a díjátadó gálán, de a díjazottak között is képviseltették magukat. Ákos – a zenész – innovatív webáruházával a közönség elismerését, széles körű internetes megoldásaiért pedig a Google különdíját is elhódította.
Idén húsz bolttal több nevezett be és 25 százalékkal nőtt a szavazók száma a tavalyihoz képest, ez pedig sokat elmond a magyar online piactér folyamatos bővüléséről. Az, hogy a Google ismét különdíjat ajánlott fel a legjobb integráló webáruháznak, a piacon lévők erejét is bizonyítja.
A szervezők szándékai szerint a verseny valójában egy speciális, ugyanakkor minőségi fogyasztóvédelmi eszköz: erősíti a webshopok iránti bizalmat, emellett segíti a vásárlókat a választásban. Az itthon is dinamikusan növekvő internetes kereskedelem ágazatban kifejezetten jól működik az egyéni elégedettségre, a közösségi minősítésre, emellett a termékek minőségére és árára alapozó mechanizmus. A magyar webáruházak mintegy felét érdekelte a felhasználók értékelése – hiszen az egyik legjobb piaci eszköz, ha a vásárlók pozitív véleményére hivatkozhatnak. •