Kötött pályán

A Normálnyomtáv Építőipari és Szolgáltató Kft. 1991. október 20-án alakult meg. Cégünk fő profilja a vasútipálya- és mélyépítés. A hagyományos vasúti felépítmények épí­tése mellett foglalkozunk a különleges vasúti fel­­épít­mé­nyek­kel, például: sín­­körül­önté­ses, RAFS, CDM rendszerű vágányokkal; füves, paneles, szerelőaknás vágányok, valamint darupályák építésével, fenntartásával.


A cég megalakulása óta eltelt közel harminc évben az ország egész területén részt vettünk a városi villamos vonalak építésében, korszerűsítésében. A főváros mellett Szegeden, Debrecenben és Miskolcon is találkozhatnak a munkáinkkal.

Több egyéb munkánk mellett jelenleg a Szeged–Hódmező­vásárhely közötti tram-train hálózat építésében is részt veszünk, mely a két város közötti kötöttpályás összeköttetést teszi majd lehetővé.

A hódmezővásárhelyi tram-train elkészült szakasza a Bajcsy-Zsilinszky utcán.

Az erre a célra kifejlesztett kétféle energiaellátású járművek Szeged pályaudvar és Hód­­mező­vásár­hely vas­útállomás között fognak közlekedni a 135-ös számú vasútvonalon. A tram-train járművek a hódmezővásárhelyi Népkert megállóhelynél hagyják el a nagyvasúti pályát és térnek rá a közúti vasútra, majd érik el Hódmezővásárhely belvárosát.

Épülő tram-train vágány a hódmezővásárhelyi Népkertnél.

Magyarország első tram-train projektjéhez kapcsolódóan cégünk a már megvalósult algyői Tisza-híd sínkörülöntéses rendszerű felépítményét kivitelezte, valamint részt veszünk a je­len­leg is folyamatban lévő hódmezővásárhelyi közúti vasúti pálya építési munkálataiban.

A több mint 3,5 kilométeres vonal döntő többsége, mintegy 3200 vágányméter edilon)(sedra – Q-MED RAFS felépítményű, ezen felül több mint 300 vágányméter sínkörülöntéses vágány épül, melyhez a Sika Icosit KC 340/45 kiöntőanyagot alkalmaztunk, továbbá közel 110 vá­gány­­méter zúzottköves vágány kivitelezése és öt csoport vályús sínes kitérő beépítése a feladatunk a projekt keretein belül.

Vasútépítés során az alábbi speciális felépítményi rendszereket építjük:

  • RAFS vágány,
  • Edilon, illetve Sika rendszerű sínkörülöntéses vágány,
  • Icosit aláöntéses vágány,
  • CDM gumiprofil-ágyazású vágány,
  • szerelőaknás vágány,
  • darupálya,
  • metrófelépítményi rendszerek,
  • zúzottköves vágányok és kitérők,
  • paneles vágányok.
Az Újpesti vasúti Duna-híd.

Társaságunk nyitott az új technológiák alkalmazására, valamint a speciális vágányépítés adta kihívásokra. Munkáink során megrendelőink elégedettségének folyamatos fenntartására, növelésére, továbbá hosszú távú vevői kapcsolatok kiépítésére törekszünk. Megrendelőink igényeit korszerű technológiák­kal, felké­szült személyzettel, gyors és pontos mun­kavégzéssel igyekszünk messze­menően kielégíteni.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka