Új magyar építészeti szoftver
A kifejlesztett 3D-s szoftver funkcióiban hasonló a régen megszokott látványtervekhez. Nagy különbség azonban az, hogy ez a gesztusvezérelt modellező szoftver azt is lehetővé teszi, hogy egy tervezés alatt álló épület ténylegesen körbejárhatóvá váljon.
Így gyakorlatilag teljesen bemutatható a beruházók vagy megrendelők számára. Az animáció segítségével a valósággal mindenben megegyező virtuális másolatba léphet be a felhasználó.
Ez a lehetőség nem csupán nagyobb beruházásoknál, de egy családi ház tervezésekor is fontos lehet a megrendelő számára, hiszen az épület engedélyeztetése vagy akár kivitelezésének megkezdése előtt még alkalma van arra, hogy javítson vagy változtasson eredeti elképzelésein.
Természetesen az üzleti lehetőségek mellett a fejlesztésnek fontos szerepet szánnak készítői az oktatásban vagy a múzeumpedagógiában is, hiszen ezzel a technológiával bejárhatók akár olyan műemlék épületek is, amelyek már nem léteznek, vagy felújításuk beláthatatlan idejű.
Jó belegondolni, hogy régen elfelejtett épületek homlokzatait nézegethetjük, vagy feltérképezhetjük a ráépítésektől, hozzátoldásoktól mentes épületalapokat.
A projektcsoport a 3D animáció prototípusát a nagymágocsi Ybl-magtár modellezésének segítségével fejlesztette ki, ezzel is tisztelegve a 200 éve született mester előtt. A fejlesztés a fővárosi szakmai közönség előtt az Ybl-bicentenárium egyik záróprogramjaként mutatkozott be.•