Vágányépítés a Déli összekötő vasúti hídon
A cég megalakulása óta eltelt több mint harminc évben az ország egész területén részt vettünk a városi villamosvonalak építésében, korszerűsítésében, a főváros mellett Szegeden, Debrecenben, Miskolcon és Hódmezővásárhelyen is.
Több egyéb munkánk mellett jelenleg az M3-as metró vágányfelújításában is szerepet vállalunk, és nagy büszkeséggel tölt el minket, hogy részt vehetünk a Déli összekötő vasúti híd vágányépítésében. Az elmúlt évben az elkészült két új hídszerkezeten cégünk kivitelezésében valósultak meg a körülöntött vágányok. Az első híd vágányai tavaly áprilisban, a második hídszerkezeté pedig novemberben készültek el. A második híd esetében a 494 méter hosszú körülöntött vágányt téli körülmények között, 16 nap alatt kellett elkészítenünk. Az alkalmazott Edilon körülöntő anyag rendkívül szigorú beépítési technológiai fegyelmet és klimatikus körülményeket követelt meg.
A kivitelezés során ezért a vágányépítés idejére ideiglenes sátrat építettünk. A sátorváz 15 milliméter OSB lap, valamint 10 centiméter homlokzati hőszigetelő réteg borítást kapott. Az ideiglenes sátor hossza 140 méter volt, így a vágányépítést négy fogásban el tudtuk készíteni. Az Edilon által megkövetelt beépítési hőmérsékletek biztosíthatósága érdekében energetikailag méreteztettük a sátrat, a szükséges fűtési kapacitás meghatározása érdekében. A sátor fűtését két darab 220 kilowatt teljesítményű gázolajos mobil hőlégfúvó berendezés biztosította. A sátor fűtésére 2 köbméter gázolajat használtunk el.
A kivitelezés során a mérnökkel, a megrendelővel és az üzemeltetővel kialakult gördülékeny együttműködésnek köszönhetően a 494 méter hosszú vágány építését négy nappal a határidő előtt be tudtuk fejezni. Egy hídszerkezeten több mint 26 tonna Edilon körülöntő anyagot építettünk be. Az első hídszerkezet esetében a Rákóczi híd külső sávjának lezárása mellett még megoldható volt a körülöntő anyag bedaruzása a közúti hídról a vasúti hídra. A második hídszerkezetnél erre már nem volt lehetőségünk. A körülöntő anyagot kézzel kellett behordanunk az építés helyszínére a hídfőkből. A Déli összekötő vasúti Duna-híd harmadik körülöntött vágányát ez év júliusában fogjuk kivitelezni.
Társaságunk nyitott az új technológiák alkalmazására és a speciális vágányépítésből eredő kihívásokra. Munkáink során törekszünk a megrendelőink elégedettségének folyamatos fenntartására, növelésére, továbbá hosszú távú vevői kapcsolatok kiépítésére. Megrendelőink igényeit korszerű technológiákkal, felkészült személyzettel, gyors és pontos munkavégzéssel igyekszünk kielégíteni.•