A virtuális sminkelésé a jövő
A tengerentúlról induló trend ma már Európában is egyre nagyobb teret hódít. A virtuális élmények számos termék vásárlását teszik sokkal izgalmasabbá és könnyebbé. Elég csak az IKEA azon fejlesztésére gondolnunk, hogy vásárlás előtt 3D technológiával virtuálisan be tudjuk rendezni a szobánkat a korábban kiválasztott bútordarabokkal.
A Gucci applikációjával pedig már nemcsak 3D-s képeken tudjuk megnézni a kiválasztott darabot, de a pontos paramétereink megadása után a cipőt a lábunkra is varázsolják.
A L’Oréal fejlesztésével különböző sminkelési kellékeket alkalmazhat a vásárló a kamerával beolvasott arcképén, így a számára leginkább megfelelőt tudja kiválasztani.

Bár sokan azt gondolják, hogy ezek a technológiák rendkívüli árakon érhetők el, tévednek. A 3D-s megoldások például alacsonyabb költségekkel is megvalósíthatók, ennek köszönhetően már most szélesebb körben is el tudnának terjedni. A marketingszakértők abban mindenesetre egyetértenek, hogy amennyiben ugyanazt az árut, ugyanazon az áron egy hagyományos honlap és egy virtuális irányban fejlesztett weboldal is reklámozza, az eladást jó eséllyel az utóbbi fogja nagyobb arányban megvalósítani.•