Inno-tér
2020. május 15.

Ausztrália megadóztatná a techóriásokat

Az ausztrál kormány a techvilág legna­gyobb szereplőit, többek között a Google-t és a Face­bookot is arra akarja rákényszeríteni, hogy fizessen a felületein megjelenő, sajtó­orgánumok­ból átvett hírtartalmakért. Korábban Franciaország és Spanyolország is megkísérelte ugyanezt, ám eredménytelenül.


„Azt akarjuk, hogy a digitális világ szabályai minél jobban tükrözzék a valós világ szabályait” – érvel Josh Frydenberg, Ausztrália pénz­ügy­minisztere, és a jelek szerint nem csak kommuniká­ciós próba volt mindez, mert a szigetország kormánya már konkrét lépéseket is tett az ügy érdekében, miután felkérte az ország versenyjogi és fogyasztóvédelmi témáiért felelős ACCC-t, hogy készítsen kötelező magatartási kódexet a média és a digitális platformok együtt­működésé­ről.

Az adóztatás ötlete nem alaptalan, ugyanis a Google uralja az ausztrál online hirdetési piac 47 százalékát, míg a Facebook részesedése 24 százalékos, miközben a szektor bevétele az elmúlt 15 évben a nyolcszorosára nőtt, és tavaly megközelítette a kilencmilliárd ausztrál dollárt. A helyi versenyhivatal arra tett kísérletet az első körös tárgyalásokon, hogy a globális platformokat működtető vállalatok önkéntesen hozott szabályok alapján fizessenek a hagyományos sajtó­orgá­numok­nak a tőlük átvett tartalmakért. Nem meglepő módon a techóriások nem voltak nyitottak az ötletre, a Facebook például azzal érvelt, hogy eddig is rengeteg pénzt költöttek a helyi sajtóra tartalmi megállapodások, partneri együttműködés és képzések formájában.•

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka