Hatalmas eltérések a cégek között
Hatalmas különbségek figyelhetők meg a hazai üzleti élet szereplői között abban, hogy miként építik be cégük működésébe a fenntarthatóság elvét, mutat rá a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás. A legnagyobb cégek már komoly lépéseket tettek a karbonsemleges működés eléréséhez, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért és a Deloitte szakmai segítségével végzett Towards Net Zero kutatás adatai alapján 31 százalékuk rendelkezik nettó kibocsátási célokkal. Ugyanakkor az is látható, hogy a nagyvállalatok túlnyomó része még csak nem is gondolkodik fenntarthatósági stratégia bevezetésén.
A hazai, kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező cégek körében végzett kutatás eredményeiből az derül ki, hogy a nagyvállalati szektor 15 százaléka rendelkezik fenntarthatósági stratégiával, és további kilenc százalékuknál folyamatban van ennek bevezetése. A négymilliárd forint éves bevételt meghaladó vállalatok körében 27-29 százalék, míg az ez alatti éves forgalomnál csupán 5 százalék azok aránya, akiknél már van erre vonatkozó irányelv.
A tevékenységi terület szempontjából az ipari és a szolgáltató cégeknél figyelhető meg inkább a fenntarthatóság iránti elkötelezettség, ugyanis esetükben minden ötödik, míg a kereskedelmi és agrárszektorban csak közel minden tizedik cég rendelkezik fenntarthatósági stratégiával.•