Kisebb stressz, nagyobb hatékonyság
Egy nemrégiben végzett felmérés szerint tízből hat alkalmazott úgy érzi, a munkáját megnehezíti, hogy a feladatok elvégzéséhez fontos, dokumentumokban tárolt adatokhoz nehezen fér hozzá. 31 százalékuk szerint ez hibákhoz vezet, 20 százalékuk pedig elismeri, hogy emiatt romlik az ügyfélkezelés minősége. Mindez orvosolható lenne a megfelelő digitalizációs technológiák bevezetésével, mert ennek köszönhetően sok munka könnyebbé válna, mivel a robotok vagy a szoftverek átvehetnék az ismétlődő feladatok nagy részét.

A kutatás rávilágított arra is, hogy a menedzserek sokkal kevésbé elégedettek vállalatuk digitális kompetenciáival, mint a cégvezetők. Mindössze 58 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy a cége jól felkészült, szemben a legfontosabb felsővezetők 82 százalékával. Ennek az lehet az oka, hogy míg a menedzserek kevesebb mint negyede, addig a vezetők 37 százaléka használ olyan kifinomult eszközöket, mint a mesterséges intelligencia és a low-code/no-code platformok. A felméréssel arra is fény derült, hogy az alkalmazottak 52 százaléka úgy véli: az MI-alapú, az adatokat emberhez hasonlóan értelmező szoftverek használata megkönnyítené a munkájukat, 41 százalékuk szerint az ilyen megoldások használatával több idő jutna a kreatív feladatokra, ezért motiváltabbak lennének a munkavállalók. A vállalkozások digitális átalakulását segítő ABBYY szerint a megfelelő technológia használata a legfontosabb, mert ezzel elérhető, hogy az alkalmazottak kevésbé legyenek stresszesek, és könnyebben végezhessék a munkájukat.•