2020. május: jegyzet, adatbányászat, folyamatmodellezés, diagnosztika, egyetem, vegyipar, portré, okostechnológia, genomika, gépipar, közlekedés, fizika, orvostudomány, hálózatkutatás, matematika, it, tudomány, neutronkutatás, anyagtudomány, autóipar, öntészet, mérés, atomenergia, biztonságtechnika, innováció, elektronika, disszemináció, izotóptechnika, egészségipar, vízgazdálkodás, környezetvédelem, építés, zöldkörnyezet, fenntarthatóság, hulladékgazdálkodás, paragrafus, mesterséges intelligencia, virtuális valóság
Inno-tér
2019. május 31.

Már repült a légi taxi

Idei áprilisi számunkban már részletesen foglalkoztunk az okosközlekedés legújabb lehetőségeivel. Az akkor még csak gyártás alatt álló Lilium Jet próbarepülése időközben megtörtént. A légi taxit fejlesztő startup tervei szerint 2025-re 70 dollárért utazhatunk a futurisztikus járművön.


A helyből felszálló, zéró károsanyag-kibocsátású, elektromos hajtású, óránként akár 300 kilométeres sebességre képes, ötszemélyes légi taxi prototípusával München mellett végezték el az első próbarepülést – a beszámoló szerint hiba nélkül zajlott a fel- és leszállás.

A Lilium Aviation cég azt vallja, hogy a prototípus már annyira fejlett, hogy tulajdonképpen készen áll a biztonság, a redundáns rendszerek vagy más specifikációk hatósági hitelesítésére. A jármű a helikopter és a merev szárnyú repülőgép ötvözete, amelyben egy számítógép hangolja össze a hajtóműveket. Vezérléséhez elég az utas mobiltelefonja, és a gép magától oda repül, ahova az utas szeretné. A tervek szerint a megfelelő tele­fonos applikációból legkevesebb 10 percre, de akár egy napra előre lehet majd megrendelni a járműveket. A start­up kereskedelmi igazgatója, Remo Gerber egy interjúban úgy fogalmazott, hogy 2025-ben indulhat el a szolgáltatás.
Az ötüléses, már pilóta nélküli légi jármű díja 350 dollár lesz London és Manchester között, azaz fejenként 70 dollárba kerül a fuvar. A légi taxi legnagyobb előnye, hogy a sűrűn lakott városi területeken kialakult dugók semmilyen hatással nincsenek a Lilium Jetre, melynek számos po­tenciális fizi­kai fel- és leszállóhelye van már most is a fejlett városok iroda­házainak tetején vagy parkjaiban.•

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020

Innotéka