Inno-tér
2021. május 30.

Növekvő e-kereskedelem, folyamatos innováció

Egyre több felmérés és tanulmány támasztja alá, hogy az e-kereskedelem 2020-ban robbanásszerű növekedésen ment keresztül.


Tavaly három évnyit ugrott előre az e-kereskedelem a ko­ronavírus-járvány és a digitalizációs forradalom kö­­vet­keztében, derült ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatásából. Az átlagos növekedés évente 16–18 szá­za­lék szokott lenni, de az elmúlt évben a belföldi online kiskereskedelem – 45 százalékos rekordbővülést követően – 909 milliárd forintos forgalmat bonyolított.

Az e-kereskedelem forgalma (Forrás: GKI)

A pandémia miatt a vártnál többen vették igénybe az e-kereskedelem szolgáltatásait. A tavaszi és év végi boltbezárások nemcsak komoly terhet róttak az e-kereskedelemre, de ezzel együtt a robbanásszerű növekedésével is jártak. A legnagyobb forgalom 2020 utolsó negyedévében volt: az emelkedő esetszámok és szigorítások miatt az év végi ünnepi szezonban 59 száza­lék­kal bővült a szektor 2019 utolsó negyedévéhez képest.

Nótin Szabolcs, a Retargeting.Biz online marketing automati­zá­ciós szoftvercég magyarországi vezetője szerint a következő években lassulni fog a növekedés, de a rendelések gyakorisága és értéke tovább fogja hajtani a piacot: „A vevők egyre inkább az online-t fogják előnyben részesí­teni, egyrészt mivel a közép- és idős­korúak a járvány alatt rá­jöttek arra, hogy online kényel­me­sebb, és a legtöbb szem­pontból biztonsá­go­sabb is a vásárlás, más­részt a Z generá­ció egyre nagyobb része fog jelentős vásárló­erő­vel rendelkezni, így a következő évtizedre kissé lassuló, de folyamatos növekedés jósolható.”

Fizetési módok – e-kereskedelmi tranzakciós szám szerint (Forrás: GKI Digital és Árukereső.hu)

Ahogy növekszik az e-commerce piaci részesedése a kis­keres­kedelmi forgalmon belül, úgy próbál egyre több cég betörni a szektorba. Két-három év múlva viszont sokkal nehezebb és költségesebb lesz gyors sikereket elérni, mint napjainkban, mert ahogy egyre kisebb mértékű lesz a növekedés és egyre több nemzetközi szereplő jelenik meg a magyar piacon, úgy lesz egyre élesebb a verseny is. Azoknak, akik későn lépnek, nagyobb be­fektetés­sel és hosszabb megtérülési idővel kell számolniuk. „A vállalatoknak érdemes még most beszállni és egy erős márkát kiépíteni, különösen nagy figyelmet szentelve a folyamatos innovációnak. Megbízható üzleti modellel és folyamatos innovációval a kisebb vállalkozások is sikeresek lehetnek még a világcégek uralta piacon is” – fogalmazott Nótin Szabolcs.•

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021
Címkék

Innotéka