Online shopping – új hobbi
A tavalyi esztendő végére a webes értékesítés a globális kereskedelmi piac 14 százalékát tette ki, és ez a trend itthon is egyre markánsabb. A hazai e-kereskedők az első negyedévben mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek, bruttó 149,6 milliárd forint értékben.
Minden jel arra mutat, hogy továbbra is fontos színterei lesznek az online értékesítésnek a mobilos platformok, ezért az e-kereskedelemmel foglalkozó vállalatok számára elengedhetetlen, hogy tovább bővítsék az online fizetést érintő lehetőségeiket. A fogyasztói felmérések szerint az emberek 60 százaléka szívesebben vesz igénybe olyan online szolgáltatásokat, melyeknél elérhető valamilyen intelligens chatbot eszköz. A következő évek leghatékonyabb megoldásai közé tartozhatnak a különböző, kiterjesztett valóságot is alkalmazó értékesítési csatornák, melyek az előrejelzések szerint a közösségi oldalakon is megjelennek majd, illetve lassan, de biztosan még a kisebb kereskedelmi cégek gyakorlatába is beférkőznek.•