Inno-tér
2020. szeptember 5.

Online shopping – új hobbi

Az idei év első felében az aktív felnőtt magyar lakosság harmada kapcsolódott be az e-kereskedelembe. Március közepe és április vége között több mint ötvenezer új vásárló jelent meg az e-kereskedelemben, miközben az átlagos rendelési érték és a kosárba helyezett tételek száma egyaránt nőtt.


A tavalyi esztendő végére a webes értékesítés a globális kereskedelmi piac 14 százalékát tette ki, és ez a trend itthon is egyre markánsabb. A hazai e-kereskedők az első negyedévben mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek, bruttó 149,6 milliárd forint értékben.

Minden jel arra mutat, hogy továbbra is fontos színterei lesznek az online értékesítésnek a mobilos platformok, ezért az e-kereskedelemmel foglalkozó válla­latok számára elengedhetetlen, hogy tovább bővítsék az online fizetést érintő lehetőségeiket. A fogyasztói felmérések szerint az emberek 60 százaléka szívesebben vesz igénybe olyan online szolgáltatásokat, melyeknél elérhető va­lamilyen intelligens chatbot eszköz. A kö­vetkező évek leghatékonyabb megol­dásai közé tartozhatnak a különböző, kiterjesztett valóságot is alkalmazó értékesítési csatornák, melyek az előrejelzések szerint a közösségi oldalakon is megjelennek majd, illetve lassan, de biztosan még a kisebb kereskedelmi cégek gyakorlatába is beférkőznek.•

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka