Világszerte visszaestek a PC-vásárlások

A PC-gyártók listáján a kínai Lenovo és az amerikai HP Inc. a csökkenő eladások ellenére megőrizték első és második helyüket az idei második negyedévben. A Dell maradt a harmadik helyen, míg az Apple Inc. az Acer Group mögött az ötödik helyre szorult vissza. Az IDC a magyar piacot is felmérte, és nálunk egészen másképp alakult a mezőny: az ASUS átvette a vezetést a Lenovótól, s jelenleg 23 százalékos részesedéssel (30 357 eladott számítógéppel) a magyarok kedvenc PC-s márkájának számít. A tajvani vállalat a fogyasztói laptopok szegmensében gyakorlatilag a piac felét, 47 százalékát fedi le. 2022 második negyedévében közel 130 ezer PC-t vásároltak Magyarországon, ebből a laptopos kategória több mint 105 ezer eladott darabot hasított ki, az asztali konfigurációból pedig alig több mint 20 ezer fogyott.
Az IDC nem kis meglepetésére a vizsgált időszakban a magyar PC-s piac – teljesen szembemenve a nemzetközi trendekkel – bővülést mutatott. A 2,7 százalékos növekedés ugyan nem számottevő, azonban a teljes kelet-európai régióban mért 32,8 százalékos visszaesés ismeretében felettébb meglepő adat. A szakértők szerint a lanyhuló PC-vásárlási kedv a recessziótól való félelem növekedésére is visszavezethető, a koronavírus-járvány miatti kínai gyárbezárások és a továbbra is fennálló komoly logisztikai problémák mellett.•