2020. május: jegyzet, adatbányászat, folyamatmodellezés, diagnosztika, egyetem, vegyipar, portré, okostechnológia, genomika, gépipar, közlekedés, fizika, orvostudomány, hálózatkutatás, matematika, it, tudomány, neutronkutatás, anyagtudomány, autóipar, öntészet, mérés, atomenergia, biztonságtechnika, innováció, elektronika, disszemináció, izotóptechnika, egészségipar, vízgazdálkodás, környezetvédelem, építés, zöldkörnyezet, fenntarthatóság, hulladékgazdálkodás, paragrafus, mesterséges intelligencia, virtuális valóság
Inno-tér
2020. március 2.

Zöld légi taxit fejlesztenek

A világ első hidrogén üzemanyagcella meghajtású, személyszállításra is alkalmas légi járművét magyar–ameri­kai együttműködésben fejlesztik a Bács-Kiskun megyei Jakabszálláson.


Európában a jakabszállási székhelyű Genevation Air­craft Kft.-t választotta a világ első hidrogén meghajtású légijármű-fejlesztési partnerének az amerikai Alaka’i Technologies Inc.

Fotó: MTI/Ujvári Sándor

A magyar cég tulajdonosai 2014-ben azt a célt tűzték maguk elé, hogy első termékük, a világ első hibrid térrácsszerkezetű Genpro műrepülőgép megépítése so­rán megszerzett tudásukat nemzetközi kutatás-fejlesztési projektekben, együttműködésekben, később pedig nem­zetközi beszállítói tevékenységekben kamatoztatják. Ter­veik megvalósulni látszanak, hiszen a vállalat szak­­emberei közel hat hónapja dolgoznak aktívan a Skai elnevezésű, ötsze­mé­lyes dróntaxi fejlesztésén. Maga a repülőgép egyszerűnek tűnik, tervezésénél erőteljes, egyszerű, biztonságos és tiszta megoldásra törekedtek. Az óriás drón 640 kilométer hatótávolsággal, négyórás repülési idővel büszkélkedhet, és akkor is biztonságosan le tud szállni, ha hat rotorja közül néhány leáll, végső esetben pedig a repülőgépre szerelt ejtőernyő segít a puha földet érésben.
A hidrogén üzemanyagcella meghajtású technológiát pedig azért választották, mert az összes létező üzemanyag közül a hidrogénnek a legkisebb a környezeti lábnyoma.•

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020

Innotéka