2018. április: orvostudomány, portré, jegyzet, tudomány, atomenergia, innováció, közlekedés, it, zöldkörnyezet, urbanisztika, fenntarthatóság
Inno-tér
2018. április 6.

A Budapest–Hatvan vonalszakasz korszerűsítése

Nő a pályasebesség, csökken az utazási idő, javul az utaskomfort, fejlődik az elővárosi közlekedés a 2020-ra elkészülő beruházás nyomán.


A teljes Rákos–Hatvan vonalszakaszon, 53 kilométer hosszban, ETCS 2 szintű vonatbefolyásoló rendszert telepítenek. Központi forgalomirányító rendszert (KÖFI), valamint az összes állomáson és a nagyobb forgalmú megállóhelyen új utastájékoztató és térfigyelő rendszert építenek ki. Pécel és Aszód állomás felvételi épületének, továbbá Isaszeg állomás biztosítóberendezési üzemi épületének teljes körű rekonstrukciója mellett Gödöllő állomáson új üzemi épület létesül. A kivitelezést a Thales Austria GmbH és Thales Rail Signalling Solutions Kft. végzi nettó 23,559 milliárd forintért.

A pályafelújítás két szakaszban valósul meg. A Rákos–Gödöllő közötti, 25,2 kilométer hosszú szakasz nyílt vonalainak és állomásainak átmenő fő­vágányait 100–120 km/h pályasebességre építik át. Városszélitelep, Rá­kos­liget, Rákoscsaba-Újtelep, Rákoscsaba, Pécel, Isaszeg, Gödöllő Álla­mitelep állomásokon korszerűsítenek, akadálymentes állomási környezet, magas peronok, aluljárók, liftek, perontetők és térvilágítás épül ki.

A teljes szakaszon a biztonságos közlekedés érdekében összesen három, külön szintű gyalogos átjáró, négy közúti felüljáró, megfelelő zajvédelem érdekében több mint 17 kilométer hosszan zajárnyékoló fal is épül. Továbbá összesen 180 autó számára P+R parkolókat létesítenek Városszélitelepen, Rákoscsabán, Pécelen és Isaszegen. Ennek a szakasznak a fejlesztését a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. alkotta SB-RÁKOS 2017 Konzorcium nettó 61,998 milliárd forintért valósítja meg.

A Gödöllő és Hatvan közötti 27,3 kilométer hosszú szakaszon szintén kétvágányú, villamosított vasúti pályát alakítanak ki 100, 120, 160 km/h tervezési sebességgel. Korszerűsítik Gödöllő, Aszód, Máriabesnyő, Bag, Hévízgyörk, Galgahévíz, Tura állomásokat és megállóhelyeket, Bagon új gyalogos-felüljáró és új felvételi épület is létesül. Gödöllőn új, külön szintű közúti átjáró épül, két helyen a meglévő közúti felüljáró megújul, megvalósul a HÉV-végállomás átépítése, valamint a meglévő P+R parkoló átalakítására is sor kerül. Mindemellett összesen 150 autó számára új P+R parkolókat létesítenek Bagon, Galgahévízen és Aszódon. Ezen a szakaszon 6,5 kilométer zajárnyékoló falat építenek meg. A szakasz fejlesztését a Swietelsky Vasúttechnika Kft. végzi, a kivitelezés nettó költsége 64 milliárd forint.•

 
Inno-tér
Innotéka