Gyorsítani kellene
Jóllehet egyes országokban folyamatosan nő a villanyautók piaci részesedése, összességében még mindig meglehetősen alacsony szintet mutat – derül ki az adatokból. Az értékesítést tekintve első helyen álló Franciaországot szorosan követi Kína, azonban csupán ebben a két országban lépte át az egy százalékot a részlegesen vagy teljesen elektromos autók piaci részesedése tavaly.
A 2016-os adatok szerint nálunk – a járművek magas ára és a rövid hatótávolság miatt – mindössze ezer elektromos autó került forgalomba. Bár lehet, hogy a pár hónapja Budapesten is elindult első autómegosztó vállalkozás elektromos flottájával kedvezően befolyásolja majd a hazai vásárlókedvet, de minden bizonnyal többet nyomnának a latban a megfizethető árak, valamint az egyszerű és gyors töltési lehetőségek. A tanulmány szerint a villanyautók elterjedésére pozitív hatást gyakorolhat még, hogy több nagyvárosban már bejelentették: különböző szabályozási intézkedéseket vezetnek be a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében.
Az e-mobilitás előretörését segítheti középtávon a lítiumionos akkumulátorok árának csökkenése és az új generációs, tölthető akkumulátorok megjelenése is.•