Ipari innováció AI-megoldásokkal
A vállalat hat iparág 500 európai, észak-amerikai és ázsiai, legalább 500 millió dollár éves bevételű gyártóvállalat (autóipari gyártók, teherautógyártók, autóipari beszállítók, ipari és elektromos berendezések, nehézipari berendezések és tartós fogyasztási cikkek gyártói) felső vezetőit és igazgatóit kérdezte meg hat országban (Egyesült Államok, Franciaország, Japán, Kína, Németország és Olaszország). Ezenkívül több mint 30 külső esettanulmányt is elemzett, interjút készített több mint egy tucat iparági szakértővel, valamint olyan amerikai mezőgazdasági munkások közösségi média posztjait is elemezte, akik AI-alapú mezőgazdasági berendezéseket használnak.
A felmérés egyik fontos tanulsága az, hogy a mesterséges intelligencia – különösen mobil számítástechnikával és big data elemzéssel ötvözve – képes befolyásolni a vállalatok alaptevékenységét, a dolgozói és ügyféltapasztalatokat, de akár az üzleti modelleket is.
A kutatás azonban arra is rámutatott, hogy egyelőre csupán kis részük sajátítja el alaposan az új technológiát. Például a megkérdezett cégek 98 százaléka már elkezdte termékei AI fejlesztését, de csak 16 százalékuk rendelkezik átfogó AI-stratégiával, a válaszadók csupán 5 százaléka biztosít erőforrásokat az AI-alapú termékfejlesztésekhez, illetve csak 2 százalékuk használja nagyobb léptékben az AI-megoldásokat.•