2017. december: jegyzet, orvostudomány, portré, Nemzeti Agykutatási Program, tudomány, egyetem, fizika, fenntarthatóság, zöldkörnyezet, genomika, bioinformatika, it, neutronkutatás, anyagtudomány, innováció, atomenergia, gépipar, elektronika, startup, energiagazdálkodás, biztonságtechnika
Inno-tér
2017. december 13.

Zsebkönyvtár

Azt, hogy az interneten minden megtalálható, akár szeretnénk, akár nem, már nem újdonság. Az sem, hogy a fiatalabb generációkat jóval hatékonyabb elérni a különböző online felületeken, mint a hagyományos médiumokon. De hogy az oktatásban is kiválóan használják a digitális tudást, az Magyarországon jobbára még csak az iskolai büntetésekből derül ki.


Természetesen az internetes segítséget számonkérés közben igénybe vevők – vagyis puskázók – továbbra is kerüljenek „büntibe”, ugyanakkor érdemes volna itthon is átfogóbban kezelni a digitális tanulás, önfejlesztés témakörét. Néhány kivételtől eltekintve jóval kevésbé vagyunk rugal­masak, mint például az amerikaiak, ha a gyerekek edukációban alkalmazott okoseszköz-használatáról van szó.

A Project Tomorrow projekt keretében végzett kutatás szerint ugyanis – ahol az úgynevezett K-12, vagyis előkészítőstől végzős középiskolásig – a tengerentúlon már tízből nyolc diák talál segítséget az okostelefonján a tanuláshoz. A diákok előbbre járnak, mint az oktatási rendszer, azaz nem várnak a digitalizált tantervre, inkább ők kísérletezik ki a maguk biztos módszerét. A kutatásba bevont 400 ezer diák több mint harmada aktívan képzi magát az interneten, és azt állítja, hogy legalább egy – leginkább önfejlesztő, tanulássegítő – online tanfolyamot már elvégzett életében.

A mobiltelefonjukat is egyre kreatívabban használják a tanuláshoz, csaknem negyedük már nem játékszerként, hanem a tanuláshoz nélkülözhetetlen eszközként tekint a mobiljára. 84 százalékuk internetes kutatásra, 59 százalékuk pedig általános információgyűjtésre használja a mobilját, hogy jobban boldoguljon az iskolai feladatokkal. A megkérdezettek több mint fele különböző dokumentumokat készít és oszt meg rajta társaival, 47 százalékuk pedig arra használja, hogy e-mailben kérjen segítséget a tanárától.•

 
Inno-tér
Innotéka