<
Inno-tér
2020. október 16.

Budapest Design Week

A körforgásos gazdaság és a fenntartható design volt a központi témája a tizenhetedik alkalommal megrendezett Budapest Design Weeknek. A hazai vállalkozások, designerek így egy olyan szemléletmódot ismerhettek meg, amely pozitív jövőképet mutat, a hatékonyságot is növeli, és versenyelőnyhöz juttathatja a szcéna hazai szereplőit. Magyarország legjelentősebb designeseménye 2020. október 1. és 11. között több mint 160 programmal várta az érdeklődőket, döntően az online térben.


A termék kategóriában díjazott Illan Függőlámpa. Alkotó: Horváth Zsuzsanna

Kisfilmek a járványhelyzetre adott designmegoldásokról, inspiratív videók a fenntarthatóság és a körforgásos gazdaság kérdésköréről, virtuális kiállítások, webináriumok, vállalkozásfejlesztési programok: minden korábbinál több online tartalommal és eseménnyel várta az érdeklődőket a Budapest Design Week. A fesztivált, melynek védnöke és finanszírozója a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, szervezője a Magyar Formatervezési Tanács, a koronavírus-járvány miatt hibrid formában rendezték meg. A programok közül csaknem száz az online térben, míg hetvennél is több esemény hagyományos módon valósult meg.

Az utóbbiak közül kiemelkedik a Budapest Design Week nyitóeseménye, melynek keretében lezajlott a Design Management Díj és több kategóriában a Magyar Formatervezési Díj átadása, amit online stream révén bárki követhetett. A járványügyi előírások teljes körű betartása mellett, de telt házzal zajlottak le az idei Nyitott Stúdiók offline programjai is.

A termék kategóriában díjazott Tilt karfás és karfa nélküli szék. Alkotó: Planbureau — Lakos Dániel

Az online jelenlétnek köszönhetően az idei Budapest Design Week határokon átívelve vonzotta az érdeklődőket. A fesztivál közösségi oldalait Magyarország mellett többek között az Egyesült Királyságból, Németországból, Olaszországból, Ausztriából és Romániából is követték, de az Amerikai Egyesült Államokból is több százan kapcsolódtak be a programokba. Az elmúlt egy hónapban a rendezvénysorozat weboldala, közösségi oldalai, online eseményei és hírlevelei 350 ezernél is több embert értek el, míg az Instagramon több százan említették meg történetükben a Budapest Design Weeket. A fesztivál 120 külsős partner által szervezett eseményei is közel százezer emberhez jutottak el. Az online és a hagyományos programok és aktivitások így közel félmillió embert vonzottak az idei hibrid Budapest Design Week során.

A termék kategóriában díjazott Zigzag mászófalrendszer. Alkotók: HBH – Erdélyi Tamás, Gera Bernát, Csepregi Szabolcs


A rendezvénysorozat idén is két fő programtípusból állt, a saját fejlesztésű tartalmakból és programokból, valamint a külső partnerek által szervezett, a Budapest Design Weekhez csatlakozó eseményekből. A „Tartsd körforgásban!” mottó nyomán azok a modellek kerültek a fókuszba, amelyek bemutatják, milyen eszközökkel járulhat hozzá a design egy fenntarthatóbb jövő kialakításához. A fesztivál idején közel 36 ezren nézték meg a Budapest Design Week két videósorozatát. A továbbra is elérhető kisfilmek a koronavírus-járványra adott magyar vonatkozású design- és közösségi válaszokat és azokat a vállalkozásokat, kezdeményezéseket mutatják be, melyeknél stratégiai szerepet játszik a körforgásos gazdaság.

 

A Budapest Design Week megújult honlapján az online kiállítások iránt érdeklődtek a legtöbben. A Nincs kiszállás! Design körforgásban rendezvény saját, interaktív tárlata a körforgásos gazdaság adta lehetőségeket mutatja be hazai példákon keresztül. Idén a Magyar Formatervezési Díj és a Design Management Díj díjazottjait és a legkiemelkedőbb pályázók munkáit is online kiállításon ismerhette meg a közönség. A Magyar Divat & Design Ügynökség a Budapest Design Week szakmai partnereként rendezte meg a 360 Design Budapest című kiállítást, ahol húsz kortárs magyar designmárka termékeit mutatták be a Budapest belvárosában kialakított műteremben és az online térben, gömbpanorámás felvételeken keresztül.

A hazai kreatív- és designipar fejlődését szem előtt tartva a Budapest Design Weeken számos vállalkozásfejlesztést segítő program is helyet kapott. Online workshopon ismerkedhettek meg az érdeklődők a fenntartható szolgáltatások megtervezésével, egész napos online programsorozat, a Service Design Day mutatta be a service design hazai eredményeit és trendjeit. A Magyar Formatervezési Tanács kiemelten sikeres projektjei közé tartozik a Start Up Guide, az online elérhető, bárki által szabadon letölthető, évente frissített és kifejezetten a kreatívipari mikrovállalkozások igényeire szabott kiadvány. A védjegyekkel kapcsolatos, jogi, marketing- és üzleti információk gazdag adattára alapján a Budapest Design Week során négyalkalmas webináriumot szerveztek, ahol a hazai kreatívipari vállalkozások koronavírus-járvány okozta válsághelyzetre adott lehetséges válaszait vizsgálták.

A Budapest Design Week számos programeleme és saját fejlesztésű tartalma a fesztivált követően is elérhető marad a rendezvénysorozat megújult weboldalán, ahol tovább frissül a Kedvenc tárgyam rovat, emellett hazai és nemzetközi design- és kreatívipari hírek várják az érdeklődőket.

Forrás: SZTNH

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020
Címkék

Innotéka