Vége a gyorshajtásnak?
A rendszer a GPS segítségével meghatározza a jármű helyzetét, az autó kamerái pedig leolvassák a sebességkorlátozó táblákról az aktuális értéket, és annak túllépésekor aktivizálják magukat.

Jelenleg három megoldás is létezik arra, hogy a rendszer jelezze a sofőrnek, ha túl gyorsan hajtana. Az egyik szerint az autó a műszerfalon vagy egy hangjelzéssel – esetleg mindkettővel – hívja fel a vezető figyelmét, az ennél jóval drasztikusabb verzióban azonban a gázpedált is manipulálják. A fékekhez ugyan nem nyúl a rendszer, de gyorshajtáskor hirtelen elveszi a motorerőt, és a sofőr hiába nyomja a gázt, az autó nem fog tovább gyorsulni. Egy másik verzióban pedig vibrálni kezd a pedál a vezető talpa alatt. Jelenleg komoly vita folyik arról, hogy melyik alternatívát vezessék be, az autógyártók általában a könnyen kikapcsolható és egyben számukra olcsóbb megoldások felé hajlanak, míg a közlekedésbiztonsági szervezetek a balesetek megelőzése érdekében a drasztikusabb verzió mellett tették le a voksukat. Az ISA a jelenlegi formájában kikapcsolható, ma még nem kötelező a használata.•