Inno-tér
2021. december 6.

Ökocímke a tudatos vásárláshoz

A környezet­tudatos vásárlás jelentősé­gére kívánja felhívni a figyelmet az öko­címke fontosságáról indított online kampány.


Az Agrárminisztérium által indított kampánynak a fenn­tart­ható fogyasztás ösztönzése, valamint a zöld szemlélet erősí­tése a fő célja. Az ökocímke lényegéről és szerepéről készített kisfilm pedig a vásárlók környezet­tudatos döntését hivatott segíteni a közösségi médiában.

A valóságban ez egy olyan könnyen fel­ismerhető jelölés vagy logó, amely igazolja az adott termék kör­nyezet­barát tulajdonságait az elő­állítástól kezdve egészen a termék hulladékká válásáig. A hazai üzletek polcain szintén találkozha­tunk számos olyan termékkel, amelyeken szerepelnek ezek a jelölések. Fontos azonban kiemelni, hogy az öko­címke elnyeréséhez szigorú környezet­védelmi előírásoknak kell megfelelni, például az újra­hasznosítható­ság vagy éppen a csökkentett energia- és víz­felhasználás terén. Kutatások szerint egyre többen tartják fontosnak a fenn­tartható fogyasztást, és vásárolnak környezet­barát terméket az Európai Unióban. Mind ez ideig 83 593 termék és szol­gáltatás kapott engedélyt a közösségi öko­címke használa­tára, ez a szám azonban jóval magasabb, ha az egyes országok saját rendszerében minősített ökocím­kés termékek és szolgáltatások számát is figyelembe vesszük.•

 
Inno-tér
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022
Címkék

Innotéka