2019. november: jegyzet, biofizika, fizika, biokémia, portré, egyetem, disszemináció, tudomány, genomika, orvostudomány, anyagtudomány, ipar 4.0, it, biológia, energiagazdálkodás, atomenergia, innováció, hulladékgazdálkodás, ipari automatizálás, közlekedés, környezetvédelem, szakképzés, kiállítás/konferencia, okostechnológia, megújuló energia, zöldkörnyezet, fenntarthatóság, egészségipar, mesterséges intelligencia

Átrendezheti a turisztikai ágazatot a VR

A virtuális valóság ugyan még nem változtatta meg jelentősen a turisztikai iparágat, azonban a benne rejlő potenciált ismerve a közeljövőben képes lehet erre. A Roland Berger stratégiai cég tanulmánya azt járta körbe, milyen területeken képes többletszolgáltatást nyújtani az utazók számára a VR.


A virtuális valóság (virtual reality; VR) már az utazás tervezési szakaszában is hasznos lehet, ugyanis az utazók a hagyományos információgyűjtés mellett a technológia segítségével valódi inspirá­ciót meríthetnek a lehetséges célpontokról – mutat rá az egyik le­hetséges területre a tanulmány.

Messzi célpontok esetében az utazást is megkönnyítheti a virtuális valóság, a turisták a hosszú repülőút alatt ki tudnak kapcsolódni, és szórakozva gyorsabban telik az idő.
A VR az utazás helyszínén is segítséget jelenthet: a szállodák a virtuális való­ságon keresztül mutathatják be szolgáltatásaikat vagy a környék látnivalóit, a múzeumok, történelmi hely­szí­nek, turisztikai célpontok pedig teljesebbé tehetik az élményt azáltal, hogy szóra­koz­tató és információs tartalmakon keresztül ismertetik szolgáltatásaikat. A Roland Berger szerint a leg­na­gyobb kihívást a VR-alkalmazások ügyfelekhez való eljuttatása jelenti, mivel kevés VR-készülék van még a piacon, éppen ezért a gyártó vállalatoknak érdemes felkészülniük arra, hogy a virtuális valóság nemsokára tömegtermék lesz.•

 
2019. október – Közlekedésfejlesztési különszám

2019. október – Közlekedésfejlesztési különszám

Hírlevél feliratkozás

Innotéka