Átrendezheti a turisztikai ágazatot a VR

A virtuális valóság ugyan még nem változtatta meg jelentősen a turisztikai iparágat, azonban a benne rejlő potenciált ismerve a közeljövőben képes lehet erre. A Roland Berger stratégiai cég tanulmánya azt járta körbe, milyen területeken képes többletszolgáltatást nyújtani az utazók számára a VR.


A virtuális valóság (virtual reality; VR) már az utazás tervezési szakaszában is hasznos lehet, ugyanis az utazók a hagyományos információgyűjtés mellett a technológia segítségével valódi inspirá­ciót meríthetnek a lehetséges célpontokról – mutat rá az egyik le­hetséges területre a tanulmány.

Messzi célpontok esetében az utazást is megkönnyítheti a virtuális valóság, a turisták a hosszú repülőút alatt ki tudnak kapcsolódni, és szórakozva gyorsabban telik az idő.
A VR az utazás helyszínén is segítséget jelenthet: a szállodák a virtuális való­ságon keresztül mutathatják be szolgáltatásaikat vagy a környék látnivalóit, a múzeumok, történelmi hely­szí­nek, turisztikai célpontok pedig teljesebbé tehetik az élményt azáltal, hogy szóra­koz­tató és információs tartalmakon keresztül ismertetik szolgáltatásaikat. A Roland Berger szerint a leg­na­gyobb kihívást a VR-alkalmazások ügyfelekhez való eljuttatása jelenti, mivel kevés VR-készülék van még a piacon, éppen ezért a gyártó vállalatoknak érdemes felkészülniük arra, hogy a virtuális valóság nemsokára tömegtermék lesz.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka