Szoftverrobotok a pénzügyi szektorban

Komoly segítséget jelenthet a bankoknak és a biztosítóknak a robotizált folyamatautomatizálás, mivel a nagy számban ismétlődő, monoton feladatokat a szoftverrobotokra lehet bízni.


Jelentősen csökkenő ügykezelési idő, javuló ügyfélélmény, alacsonyabb működési költségek, a monoton feladatok alól felszabaduló kollégák – a többi között ezekkel az előnyökkel jár, ha egy pénzintézet szoftverrobotot használ.

A robotizált folyamat­automatizálás (Robotic Process Automation; RPA) hazai szakértője, a BCA Hungary Kft. szerint ilyen robotokkal az átlagos ügykezelési idő akár a hatodára csökkenthető, és az emberi hibákból adódó problémák is eltűnnek. Ezek a meg­oldások képesek utánozni az ügyintézők tevékenységét a már meglévő alkalmazások felületén keresztül. Hatékonyan lehet használni az RPA-t például a szabályalapú, kevés kivétellel, nagyszámú, automatizálható tranzakcióval járó folyamatok esetében, illetve amikor magas szinten sztenderdizál­tak a beérkező adatok. A szoftver­robotok hiba nélkül és fáradhatat­lanul végzik munkájukat, így a korábban ezekkel a monoton folyamatokkal foglalkozó munkatársak magasabb hozzáadott értékű feladatokra összpontosíthatnak.

A pénzügyi szektorban korábban megindult digitali­zációs folyamat nagyobb lendületet kapott az elmúlt másfél évben, ennek megfelelően folyamatosan nő a kereslet az ilyen megoldások iránt. Az RPA-piac a múlt évben 11,9 százalékkal, 1,58 milliárd dollárosra nőtt a Gartner elemzése szerint, és a kutatócég a 2024-ig terjedő időszakra vonatkozó előrejelzésében globális szinten évente át­lago­san 10 százalék feletti bővülést prognosztizál ennek a szegmensnek.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022
Címkék

Innotéka