A hyperloop megvalósíthatósága
A hyperloop fenntartható, kényelmes és rendkívül nagy sebességű. A körülbelül 25-60 férőhelyes „kapszulák” (podok) egy alacsony nyomású kötött pályán – csöveken keresztül – mozognak, elektromos meghajtás és mágneses lebegtetés kombinációjával.
A Roland Berger elemzései szerint a nagysebességű vasúthoz képest – mely a legközelebbi földfelszíni megfelelője – kibocsátása ötször alacsonyabb, valamint huszonötször tisztább, mint a kereskedelmi repülőgépeké. A sebesség tekintetében is messze veri a versenytársakat: az optimális energiahatékonyságot célzó kapszulák óránként akár 800 kilométeres sebességgel is képesek haladni. Míg a légi közlekedés időtartamánál számításba kell venni az ingázást, a várakozást és magát a repülést is, a hyperloop segítségével az utazási idő legalább a felére csökkenhet úgy, hogy az utasok a vonathoz hasonló működési elv alapján közlekedhetnek. A hálózatok pedig nemcsak a városok könnyebb megközelíthetőségét tennék lehetővé, hanem a kulcsfontosságú csomópontok, például repülőterek és városi központok közötti végponttól végpontig tartó utazásokat is.
A Roland Berger kutatói szerint alapvető fontosságú egy világos szabályozási keret kidolgozása; hogy a szükséges infrastrukturális beruházási költségek egy részét támogassák az államok, csökkentve ezzel a kezdetleges szakaszban felmerülő kockázatok súlyát; és hogy az új közlekedési mód biztonságának és használhatóságának bizonyításához tesztpályák és egyéb tesztlétesítmények valósuljanak meg.•