Önvezető vonat Németországban
Ez a világ első olyan önvezető vonata, amely a hagyományos, vezetővel közlekedő vasúti járművek mellett ugyanazokon a vasútvonalakon teljesít majd szolgálatot.
Annak ellenére, hogy a jármű mozgása teljesen automatizált, az első időszakban mozdonyvezető felügyeli a közlekedést a 23 kilométeres szakaszon, Berliner Tor és Bergedorf/Aumühle állomások között.
A fejlesztés összege eléri a 60 millió eurót, de már készülnek a tervek a teljes hamburgi városi gyorsvasút (S-Bahn) rendszernek az évtized végéig történő digitalizálására, és folyamatban vannak vonatokkal és infrastruktúrával kapcsolatos beruházások is. A digitális felügyeletnek köszönhetően több szerelvény lesz képes rövidebb követési idővel munkába állni, ráadásul harmadával nő az energiahatékonyság, és csökkenhetnek a működési költségek. Az első négy szerelvényt idén decemberben állítják forgalomba.
Az új technológia már megkapta a hivatalos jóváhagyást, és mivel nyílt interfészeket tartalmaz, az üzemeltetők az egész világon bármilyen típusú vonatokhoz azonnal alkalmazhatják. Németországban a tervek szerint a technológia használatát idővel kiterjesztik az egész országra a regionális és a fő vasútvonalakon.•