Önvezető vonat Németországban

Egyelőre emberi felügyelet alatt indították első útjára októberben Hamburg­ban az ITS nemzetközi mobilitási kongresszus alkalmából a Siemens és a Deutsche Bahn által közösen fejlesztett, teljesen automatizált, önvezető vonatot.


Ez a világ első olyan önvezető vonata, amely a hagyományos, vezetővel közlekedő vasúti járművek mellett ugyanazokon a vasútvonalakon teljesít majd szolgálatot.

Annak ellenére, hogy a jármű mozgása teljesen automatizált, az első idő­szakban mozdony­vezető felügyeli a közlekedést a 23 kilo­méteres szakaszon, Berliner Tor és Bergedorf/Aumühle állomások között.

A fejlesztés összege eléri a 60 millió eurót, de már készülnek a tervek a teljes hamburgi városi gyorsvasút (S-Bahn) rendszernek az évtized végéig történő digitalizálá­sára, és folyamat­ban vannak vonatokkal és infra­struktúrá­val kapcsolatos beruházások is. A digitális fel­ügyeletnek köszönhetően több szerelvény lesz képes rövidebb követési idővel munkába állni, ráadásul harmadával nő az energia­hatékonyság, és csökkenhetnek a működési költségek. Az első négy szerelvényt idén decemberben állítják forgalomba.

Az új technológia már megkapta a hivatalos jóvá­hagyást, és mivel nyílt inter­fészeket tartalmaz, az üzemelte­tők az egész világon bármilyen típusú vonatokhoz azonnal alkalmazhatják. Német­országban a tervek szerint a technológia használatát idővel kiterjesztik az egész országra a regionális és a fő vasútvonalakon.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021
Címkék

Innotéka