2013. március 6.

Szerző:
Bencze Áron

HUMANsoft Kft. • humansoft.hu

Példaértékű együttműködés

Számunkra a felhasználó elégedettsége az elsőrendű szempont – foglalta össze a HUMANsoft Kft. ars poeticáját Dobay Zsolt szervizigazgató, példaértékűnek nevezve cégük együttműködését az MVM Informatika (MVMI) Zrt.-vel és a Paksi Atomerőmű Zrt.-vel, ahol 2007 szeptembere óta végzik a kliensoldali üzemeltetést.


Dobay Zsolt

Mitől ennyire hatékony a munkakapcsolatuk a Paksi Atomerőművel?
– A válasz a HUMANsoft központosított szervizmodelljében keresendő: mindegy, hány beszállítótól, hány gyártótól származnak az eszközök, a megrendelőnek minden hiba esetén ugyanazt a szervizt kell hívnia. Természetesen a szolgáltatás ennél jóval többet kínál. Napjainkban egy cég működéséhez szükséges IT eszközök nem szerezhetők be egyetlen beszállítótól, ráadásul a sokféleséget tovább fokozza az árverseny miatt többször is változó beszállító. A költséghatékony beszerzés azonban egy olyan műszaki környezetet eredményez, ahol az eszközök meghibásodása esetén a garanciális ügyintézés rendkívül bonyolulttá válik. Ahány beszállító, illetve gyártó, annyi szerviz. A helyi üzemeltetésnek, IT csoportnak rengeteg idejét veszi el az ügyintézés, s emiatt nem tudja a saját szakmai feladatait végezni. Gyakran problémát jelent az eszközök szervizbe juttatása, illetve visszaszállítása. A beszállítók és gyártók számától függetlenül Paksnak az MVMI hibakezelő rendszerén keresztül elég a HUMANsoft szervizével tartani a kapcsolatot, a helyi üzemeltetés és IT csoport pedig azzal foglalkozhat, ami a feladata, a teljes javítási folyamatot a mi szervizünk végzi.

Távmunkában vagy a helyszínen dolgoznak?
– Alapvetően egy nyolcfős csapatunk Pakson végzi a munkáját, azonban igény esetén az atomerőmű bármelyik telephelyére néhány órán belül eljutunk. Amennyiben szükséges, pesti kollégáink is besegítenek. Szervizcsapatunk hátországát az a HUMANsoft jelenti, ahol a legtöbb Microsoft vizsgával rendelkező mérnök dolgozik Magyarországon. Szakértői csapatunk olyan rendszerintegrátor tudással van felvértezve, hogy bármilyen hibára képes választ találni.

Hardver- vagy szoftveroldalon je­lent­­keznek gyakrabban a problémák?
– Az első időszakban még több hardverhibát észleltünk, azonban mióta komolyabb a géppark, minimálisra csökkent ez a szám, ráadásul a garancia lejárta után hamar le is cserélik ezeket a darabokat. Mivel nagyon jól definiált, szigorúan szabályozott szoftverkörnyezetben dolgoznak Pakson, alapvetően operációs rendszerek változásánál lépnek fel problémák. Amennyiben az MVMI helpdeskje nem tud megoldást találni a bejelentésre, a HUMANsoft csoportra osztják ki a hiba megoldását, melyet SLA-szerződés (Service Level Agreement; szolgáltatási szint szerződés – a szerk.) alapján kezelünk. Hívhatóak vagyunk 24 órában a hét minden napján.

Mennyi idő alatt reagálnak a hiba­bejelentésre?
– Amennyiben a távoli megoldás sikertelen, a szerződésben foglalt válaszidővel kezdik meg mérnökeink a hiba elhárítását. A szolgáltatás alap válaszideje a következő munkanapi megjelenés, azonban ettől el lehet térni bármilyen irányban. Az elmúlt hat évben egyszer sem fordult elő, hogy komolyabb csúszással reagáltunk volna. Büszkék vagyunk arra, hogy a nemrég megújított szerződésünkben az elmúlt évek munkájának köszönhetően a normaidőnket sikerült lejjebb tornáznunk. Ez a siker nem véletlen. Kollégáink szakmai felkészítése folyamatos hardver- és szoftveroldalon egyaránt.

Voltak már speciális feladataik is?
– Egy több telephelyen átívelő migrációs munkafolyamat komoly kihívásnak számít több ezer gép esetén, de ennél is összetettebb megoldást igényelt például az MVM új szék­házának átadása, amikor több különböző helyről költöztettünk össze egyetlen telephelyre több száz kollégát. A gyakorlatban ez a dolgozókra nézve annyit jelentett, hogy péntek délután Budapest egyik kerületében hagyták abba a munkát, azonban hétfőn reggel már az új székházban kezdték el. Ez a látszólag egyszerű folyamat hihetetlen mennyiségű és precizitású előkészületet, majd egy 48 órás munkafolyamatot követelt meg munkatár­sainktól. Az eredmény azonban nemcsak minket, de a megrendelőt is megnyugtatta. Ez a példaértékű együttműködés jellemzi a Paksi Atomerőművel kialakított kapcsolatunkat is immár hat éve.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021
Címkék

Innotéka