Stabilitás, saját csapat és géppark
Sikerességük fő elemei a stabilitás és a csapat, mindebből pedig az következik, hogy egy adott projekt eredményes elvégzéséhez szükséges feltételeket belső erőforrásokkal tudják teljesíteni. A saját kapacitásra támaszkodás egyedülálló a magyar vasútépítésben. Hatékony munkavégzésükhöz természetesen hozzájárul a közel négyszáz fős dolgozói létszám, ami – a többi piaci szereplőhöz viszonyítva – nem tekinthető különösebben kiugrónak, ennek ellenére hatalmas teljesítmények elérésére képesek.
Szintén a példátlan és speciális tulajdonságok közé sorolható, hogy saját gépekkel rendelkeznek. Külön kiemelendő az SMD–80 vágányépítő és -átépítő géplánc, amely egyedülállónak bizonyul, hiszen az egyetlen olyan nagygép, amely 100 százalékos magyar tulajdonban van. Így nem csupán egy, a hazai piacon fel nem lelhető képességgel állhat elő a V-Híd cégcsoport, de emellett egy kontinensszerte ritkán fellelhető profillal bővíti a magyar piacot. Minden munkaeszközt a belső szakemberek kezelnek, figyelembe véve az egyéni kompetenciákat.
Az elérni kívánt célok között egyértelműen megmutatkozik a V-Híd-csoport határokon túli terjeszkedése, hogy bebizonyítsák: a nemzetközi vasútépítési piac résztvevőivel is fel tudják venni a versenyt!
Az alábbiakban bemutatunk néhány aktuális munkát, köztük a Kelenföld–Százhalombatta vasútvonal felújítását, az Érd–Érd alsó összekötő vágány építését, a Püspökladány (kiz.)–Ebes (bez.) vonalszakasz pályaépítés- és biztosítóberendezés-tervezési és kivitelezési munkáit, a Debrecen–Füzesabony vasútvonal korszerűsítését, a Déli összekötő vasúti Duna-híd megépítését, valamint a Bicske vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztését és P+R parkolók kialakítását.
Kelenföld–Százhalombatta
2017 tavaszán kezdődtek a pályaépítési munkák. A 30a vonal forgalmi zavartatását nem engedte az üzemeltető a 40a vonal teljes személyforgalmi kizárása mellett, ezért mindenekelőtt a közös Budafok megállóhelyi peron átépítését kellett elvégezni. Ezután az Érd állomáson kialakított ideiglenes biztosítóberendezés és a bontási-építési ütemezés segítségével a vonatok Érd felső megállóhelyig közlekedtek. Két ütemben átépült Érd állomás teljes vágányhálózata az ehhez kapcsolódó felsővezetéki munkarészekkel és aluljáróval együtt. Háros állomáson a raktárépületeket elbontották, helyükön új aluljáró, új vágány és P+R parkoló épülhetett. A Budafokon lévő földszintes épület azonban vasútépítészeti értéket képviselt, de „mennie kellett” – szerencsére nem túl messzire: pár tíz méterrel arrébb eredeti fényében újjáépítve várja immáron a várhatóan egyesületi keretek között ide érkezőket.
Az Érd–Érd alsó összekötő vágány építése
A MÁV két nagy forgalmú, 40a számú Budapest–Pusztaszabolcs vasútvonala és a 30a számú Budapest–Székesfehérvár vasútvonala közti átjárhatóság régi adóssága a magyar vasútfejlesztésnek. Ezt orvosolja az új összekötő vágány. Jelenleg kész a vasúti pálya, a felsővezeték és a vízelvezetés, és csatlakoztak Érd állomás vágányaihoz. Egyetlen lépés van csak hátra, hogy az összekötő vágány másik végét is bekössék a 30a vonal jobb és bal vágányába. Ehhez viszont szükség van a 30a, valamint 40a vonal elektronikus biztosítóberendezésének teljes készültségére is, hiszen az ország egyik legforgalmasabb vasútvonalába csak ellenőrzött kitérőket lehet beépíteni. Amint ezek rendelkezésre állnak, az összekötés sikeresen befejezhető.
Püspökladány (kiz.)–Ebes (bez.) vonalszakasz pályaépítés- és biztosítóberendezés-tervezési és kivitelezési munkái
2017 tavaszán kezdődtek a Püspökladány (kiz.)–Ebes (bez.) vonalszakasz pályaépítés- és biztosítóberendezés-tervezési és kivitelezési munkái. A szakasz az ország egyik legforgalmasabb és stratégiailag is fontos vasúti vonalszakaszán (IV. transzeurópai korridor) található, része az ún. transzeurópai közlekedési hálózatnak (Trans-European Transport Network, TEN-T). A pályázat három nyílt vonali szakaszt (Püspökladány–Kaba, Kaba–Hajdúszoboszló és Hajdúszoboszló–Ebes), illetve három vasútállomás teljes átépítését (Kaba, Hajdúszoboszló, Ebes) tartalmazza, a vasúti al- és felépítménnyel, felsővezetékekkel, peronaluljárókkal, felüljáróval, biztosítóberendezéssel, távközléssel, zajárnyékoló falakkal, műtárgyakkal stb. Mindezt természetesen a folyamatos vonat- és utasforgalom biztosítása mellett.
A Debrecen–Füzesabony vasútvonal korszerűsítése
Debrecen és környéke látványos fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, és ezt a vasúti beruházások is bizonyítják. A Debrecen–Füzesabony vasútvonal korszerűsítése projekt szorosan kapcsolódik a Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata által létrehozott Észak-Nyugati Gazdasági Övezet (ÉNYGÖ) kiépítéséhez, valamint szintén a NIF Zrt. megrendeléséből megújuló Ebes–Debrecen vasúti vonalszakasz kivitelezési munkáihoz.
Az ÉNYGÖ mintegy 460 hektáros területe ad otthont a későbbiekben Magyarországra újonnan betelepülő BMW autógyárnak is, mely vasúti teherforgalmát a V-Híd Zrt. által kivitelezett konténerterminálon keresztül kívánja lebonyolítani.
A Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése
A déli körvasút az 1. számú vasútvonal Kelenföld és Ferencváros állomások közötti szakasza, amely kiemelt szerepet tölt be a nemzeti, a távolsági és az elővárosi közlekedésben, tehát az egyik legfontosabb vasútvonal. A korszerűsítési munkákat a vasútvonal kiemelt fontossága indokolja, melybe beletartozik a felújítás és a kapacitásbővítés, hiszen a városi közlekedésnek a vasút ma még nem része, de hatalmas lehetőség rejlik benne, adott esetben a sebességkorlátozások átalakításával a menetidők csökkenthetők, valamint a követési idők is jelentősen mérsékelhetők.
Bicske vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása
A Bicske vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása nevű projekt megvalósításának legfőbb célja a közösségi közlekedés színvonalának javítása, az átszálló és módváltó csomópontok létrehozása, a korszerű és hatékony hálózati átjárhatóság erősítése érdekében. Hatását az egész város közlekedésére kifejti, idetartozik a megfelelő, stabil szolgáltatás biztosítása, illetve a jelenlegi utazási részarányok megőrzése. A hosszú távú célok között szerepel az is, hogy az emberek számára vonzó közlekedési opcióként kínálják fel a vasúti közlekedést.•