A mai fiataloknak szánt információkat minimum show keretében kell eladni, ami akár egyszerű konferencia is lehet, de mindenképpen show-nak kell nevezni. A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége november második felében Fiatal Vállalkozók Hete – Karrier & Üzleti Show-t szervezett. A magyar gazdasági utánpótlás-nevelés egyik legfontosabb eseménye ez, illik komolyan venni, hiszen a mai fiatalokból egy-két évtized múlva sikeres vállalkozások vezetői lesznek, lehetnek. Az ötleteiket, igényeiket, kéréseiket meg kell hallgatni, nem atyáskodva, hanem például felhíva a figyelmet a buktatókra. A szüntelenül változó piaci körülmények ellenére vannak szempontok, amelyek nem változnak. Például az innováció, az új ötletek beépítése a mindennapokba ilyen sarokpont.
Az idei show-n a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal kiemelt szakmai támogatóként vett részt. Egyebek mellett az indokolta a hivatali jelenlétet, hogy a kormány által november elején elfogadott, a kis- és középvállalkozók megerősítését célzó új stratégia egyik alappillére az innovációs képesség fejlesztése. Csakhogy a hazai tapasztalatok azt mutatják, hogy a vállalkozó leginkább akkor gondolkodik el az innováció lehetőségén, ha megjelenik egy számára közvetlen forrást biztosító pályázati kiírás. Rossz ez a megközelítés. Az innováció akkor jelent igazi perspektívát, ha általános szemléletmódként, mindent átható filozófiaként szövi át a cég életét. Ha látszatinnovációk látszatmegoldásokat szülnek, azokra semmi szükség.•