Vállalatok hatása a klímaváltozásra
Jóllehet a 2024. január 1-jétől kezdődő üzleti évben az európai uniós, közérdeklődésre számot tartó nagyvállalatoknak már kötelező lesz jelentést közzétenniük nemcsak arról, hogy árbevételük és költségeik mekkora hányada kapcsolódik fenntartható tevékenységhez, hanem az Európai Unió által elfogadott vállalati fenntarthatósági jelentési irányelv (Corporate Sustainability Reporting Directive; CSRD) értelmében a külön erre a célra megalkotott sztenderdek alapján be kell mutatniuk a vállalati működés környezetre gyakorolt, illetve a klímaváltozáshoz kapcsolódó hatását. A felmérés egyik fontos megállapítása szerint a 10 milliárd dollár feletti árbevétellel rendelkező vállalatok általában jobban felkészültek az ESG-tanúsításra, az ő átlagpontszámuk 0–100-as skálán 56,3. Az index legfőbb tanulsága azonban az, hogy a legfelkészültebb vállalatok esetében az ESG az üzleti stratégia szerves része, az üzleti sikeresség alapja.
A válaszadók 53 százaléka állítja, hogy a vezetés tisztában van a vállalatuk ESG-témáival, és elkötelezett az ESG-célok megvalósítása iránt. 54 százalékuk szerint az ESG-tanúsítás növelheti a piaci részesedést is, mivel a vállalat értékei jobban összehangolódnak a hasonlóan gondolkodó ügyfelek és befektetők értékeivel.•
Címlapkép forrása: ©Depositphotos/Fahroni